Hyundai en &Charge werken samen om opladen EV prettiger te maken en klanten te belonen.

Hyundai Motor Europe gaat samenwerken met loyaliteitsprogramma en -platform &Charge. Het gezamenlijke doel is om het opladen van EV’s bij openbare laadstations in geheel Europa toegankelijker te maken.

Met deze samenwerking is Hyundai een van de eerste autofabrikanten die gebruikmaakt van de unieke diensten van &Charge. Berijders van een EV van Hyundai die Charge myHyundai gebruiken, sparen met het &Charge-loyaliteitsprogramma bonuspunten die ze kunnen gebruiken voor gratis opladen bij openbare laadstations. Het loyaliteitsprogramma wordt geïntroduceerd in vijf landen; behalve Nederland zijn dat Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk.

De berijders van een EV van Hyundai verdienen de bonuspunten, ‘&Charge Kilometres’ genaamd, door via het &Charge-platform feedback te geven over de openbare laadstations waar ze hun auto hebben opgeladen en over hun ervaringen daar. De bonuspunten worden verzameld in de &Charge-app. Die punten kunnen ze inwisselen voor tegoedbonnen, waarmee ze vervolgens via de Charge myHyundai-app gratis bij openbare laadstations hun Hyundai kunnen opladen. De verzamelde feedback wordt gebruikt om de kwaliteit van de publieke laadinfrastructuur te verbeteren.

De samenwerking van Hyundai en &Charge moet bijdragen aan de vlotte integratie van opladen bij openbare laadpunten in het dagelijks leven van EV-rijders – een cruciale factor voor de acceptatie van e-mobiliteit. Het partnerschap met &Charge is ook belangrijk in het kader van Hyundai’s visie ‘Progress for Humanity’: het streven van Hyundai naar universele mobiliteit, een emissievrije samenleving en een duurzame toekomst door middel van innovatie en samenwerking.

‘Met de samenwerking met &Charge helpt Hyundai e-mobiliteit en het opladen van EV’s nog betaalbaarder te maken voor onze klanten’, zegt Andreas-Christoph Hofmann, Vice President Marketing and Product van Hyundai Motor Europe. ‘Ook benadrukken we met dit partnerschap onze inzet voor het stimuleren van het gebruik van EV’s in Europa.’

&Charge eerste duurzame loyaliteitsprogramma van Europa

&Charge, opgericht in 2019, lanceerde het eerste duurzame op e-mobility gerichte loyaliteitsprogramma van Europa. Behalve dit programma – waarin Europese klanten bij meer dan 1.500 onlinewinkels met hun aankopen ‘&Charge Kilometres’-bonuspunten kunnen verdienen – heeft &Charge ook een uniek platform ontwikkeld waarop het op grote schaal feedback verzamelt van klanten over hun ervaringen bij het opladen van hun EV.

Gebruikers van de &Charge-app kunnen daarin direct feedback geven over specifieke laadstations en hun ervaringen daar. Met die feedback kan de laadinfrastructuur en het functioneren van openbare laadstations verder worden verbeterd. Beheerders van laadstations kunnen sneller en gerichter gebreken herstellen en de dienstverlening verbeteren; een betere laadinfrastructuur stimuleert immers het succes van e-mobiliteit. Als beloning ontvangen de berijders van een EV van Hyundai ‘&Charge Kilometres’-bonuspunten voor gratis opladen bij openbare laadstations.

Simon Vogt, CSO en medeoprichter van &Charge, zegt: ‘Natuurlijk zijn we heel blij met de samenwerking met Hyundai. We bieden berijders van EV’s diverse diensten waarmee het opladen van hun auto steeds aangenamer wordt. De samenwerking is een nieuwe succesformule en een echte innovatie voor de snelgroeiende e-mobility-markt.’

&Charge is al sinds de oprichting CO2-neutraal. Het vermijdt, reduceert en compenseert niet alleen CO2-emissies van zijn eigen activiteiten, maar ook die van zijn klanten.

Lees ook

LAATSTE BERICHTEN

Meer berichten

Facebook reacties