Designorganisatie Hyundai Motor Group krijgt een transformatie.

Hyundai Motor Group (de Groep) heeft de oprichting aangekondigd van de Global Design Division. De nieuwe divisie zal het voortouw nemen bij de ontwikkeling van volledig elektrische voertuigen en toekomstige mobiliteitsoplossingen van de Groep, waaronder Purpose Built Vehicles (PBV's), robotica en Advanced Air Mobility (AAM).

Luc Donckerwolke, President van de Hyundai Motor Group, wordt benoemd tot Chief Design Officer (CDO) en krijgt de leiding over de Global Design Division. Ook blijft hij actief als Chief Creative Officer (CCO). In die hoedanigheid is Donckerwolke verantwoordelijk voor alle design- en creatieve aspecten van de merken die vallen onder de Hyundai Motor Group, alsook toekomstige mobiliteit, AAM en robotica.

‘De resultaten die ik in mijn 32-jarige carrière als auto-designer heb mogen boeken, waren vaak het resultaat van teamwork binnen de organisatie’, aldus Luc Donckerwolke. ‘Ik heb er het volste vertrouwen in dat de nieuwe organisatie ervoor zorgt dat de Groep het voortouw zal blijven nemen bij het bepalen van de toekomst van de mondiale mobiliteitsindustrie.’

De nieuwe Global Design Division omvat de Hyundai & Genesis Global Design Technical Unit en Kia Global Design Technical Unit. De Hyundai & Genesis Global Design Technical Unit staat onder leiding van SangYup Lee, Executive Vice President en hoofd van Hyundai & Genesis Global Design. De Kia Global Design Technical Unit wordt geleid door Karim Habib, Executive Vice President en hoofd van Kia Global Design. SangYup Lee en Karim Habib, die al volop erkenning hebben gekregen voor hun inspanningen binnen de Groep, zullen de designrichtingen van hun merken bepalen en daarmee voor onderscheid zorgen tussen de merken.

 

SangYup Lee

Naast de organisatorische veranderingen wordt er een nieuw Genesis Design Center opgericht die valt onder de Hyundai & Genesis Global Design Technical Unit. Daardoor kan elk mobiliteitsmerk binnen de Groep – Hyundai, Kia en Genesis – profiteren van zijn eigen designethos en een nog sterkere identiteit opbouwen.

Hyundai hanteert momenteel de ontwerpfilosofie ‘Sensuous Sportiness’. Bij Kia en Genesis luidt de ontwerpfilosofie respectievelijk ‘Opposites United’ en ‘Athletic Elegance’.

Vice President Simon Loasby, die eerder verantwoordelijk was voor de ontwerpvisies van Hyundai IONIQ en het sportlabel N, is aangesteld als hoofd van het Hyundai Design Center.

Simon Loasby

Ilhun Yoon zal leiding geven aan het nieuw opgerichte Genesis Design Center. De Vice President is de drijvende kracht achter de Genesis X Trilogy en verantwoordelijk voor het huidige design van het Genesis-gamma en de toekomstige designvisie van dit merk. Yoon zal zich concentreren op het creëren van designs die de klantervaring van Genesis naar een hoger niveau tillen.

Headerfoto: Luc Donckerwolke

Lees ook

LAATSTE BERICHTEN

Meer berichten

Facebook reacties