Luc Donckerwolke, President van de Hyundai Motor Group, wordt benoemd tot Chief Design Officer (CDO) en krijgt de leiding over de Global Design Division. Ook blijft hij actief als Chief Creative Officer (CCO). In die hoedanigheid is Donckerwolke verantwoordelijk voor alle design- en creatieve aspecten van de merken die vallen onder de Hyundai Motor Group, alsook toekomstige mobiliteit, AAM en robotica.
‘De resultaten die ik in mijn 32-jarige carrière als auto-designer heb mogen boeken, waren vaak het resultaat van teamwork binnen de organisatie’, aldus Luc Donckerwolke. ‘Ik heb er het volste vertrouwen in dat de nieuwe organisatie ervoor zorgt dat de Groep het voortouw zal blijven nemen bij het bepalen van de toekomst van de mondiale mobiliteitsindustrie.’
De nieuwe Global Design Division omvat de Hyundai & Genesis Global Design Technical Unit en Kia Global Design Technical Unit. De Hyundai & Genesis Global Design Technical Unit staat onder leiding van SangYup Lee, Executive Vice President en hoofd van Hyundai & Genesis Global Design. De Kia Global Design Technical Unit wordt geleid door Karim Habib, Executive Vice President en hoofd van Kia Global Design. SangYup Lee en Karim Habib, die al volop erkenning hebben gekregen voor hun inspanningen binnen de Groep, zullen de designrichtingen van hun merken bepalen en daarmee voor onderscheid zorgen tussen de merken.
Facebook reacties