Ronkende retro-modellen van Hyundai in actiefilm Seoul Vibe op Netflix

Vanaf vandaag te zien op Netflix: de spectaculaire actiefilm Seoul Vibe. Deze Zuid-Koreaanse actiekomedie pakt niet alleen uit met een indrukwekkende sterrencast, ook zijn er hoofdrollen weggelegd voor enkele iconische retro-modellen van Hyundai uit de jaren tachtig.

Seoul Vibe, geregisseerd door Moon Hyun-sung, kwam tot stand in samenwerking met Hyundai Motor Company. De film speelt zich af tijdens de Olympische Spelen van Seoul in 1988. Het hele land is in de ban van het mondiale sportevenement dat in de hoofdstad wordt gehouden. Tegen dit decor werkt een bende straatracers samen met justitie om een grote corruptiezaak rond te krijgen.

Seoul Vibe ademt de sfeer van de jaren tachtig, met kleding, muziek en snelle stoere retro-auto’s waaronder de Hyundai Grandeur, de Pony Pick-up, de Porter Pick-up en sedans als de Sonata, Stellar en Cortina. In Seoul Vibe worden de auto’s gebruikt door de straatracers van het Sanggye-dong Supreme Team die voorafgaand aan de Olympische Spelen ingeschakeld worden om een verdachte zaak rond smeergeld en omkoperij op te lossen.

Spectaculaire achtervolgingsscènes

Uiteraard levert dat – middenin Seoul – spectaculaire achtervolgingsscènes op waarbij Dong-wook, gespeeld door de Koreaanse acteur Yoo Ah-in, als leider van de groep zijn driftskills mag laten zien. Andere hoofdrollen in de Zuid-Koreaanse blockbuster zijn weggelegd voor Ko Kyung-pyo, Lee Kyoo-hyung, Park Ju-hyun en Ong Seong-wu.

‘Door vanaf het allereerste moment nauw samen te werken met Netflix zijn we erin geslaagd een unieke sfeer te creëren met onze historische modellen. De film heeft een newtro vibe (new + retro) die elke generatie zal aanspreken, inclusief millennials en Gen Z’ers’, aldus Thomas Schemera, Executive Vice President, Global Chief Marketing Officer en Head of Customer Experience Division bij Hyundai Motor Company.

Hyundai grijpt de release van Seoul Vibe aan om zijn retro-modellen langs verschillende wegen onder de aandacht te brengen bij het grote publiek. Dat gebeurt vooral via digitale kanalen en is met name gericht op millennials en Gen Z’ers. Zo is op het metaverse-platform ZEPETO de garage uit de film te zien. Daar kunnen bezoekers van ZEPETO auto’s uit de film zelf virtueel samenstellen en er bovendien mee rijden. Ook is er gelegenheid tot een virtuele ontmoeting met Park Ju-hyun. In Seoul Vibe speelt zij de rol van Yoon-hee, een stoere motorrijdster.

Lees ook

LAATSTE BERICHTEN

Meer berichten

Facebook reacties