Hyundai start strategische samenwerking met Vodafone

  • Overeenkomst biedt Europese klanten uitgebreide ‘connected infotainment’ en toegang tot connected car-systemen
  • Uitrol nieuwe infotainmentsystemen van Hyundai in Europa start in 2019

Hyundai Motor start in Europa een strategische samenwerking met Vodafone om klanten volledige in-car infotainment en onlinediensten aan te kunnen bieden. Het nieuwe infotainmentsysteem komt in de loop van 2019 beschikbaar in een aantal nieuwe Hyundai-modellen in Europa.

De strategische samenwerking stelt Hyundai in staat gebruik te maken van de technische expertise van Vodafone. Hyundai gebruikt het IoT-netwerk (Internet-of-Things) van Vodafone om alle eigen diensten uit te rollen in heel Europa, zodat klanten optimaal kunnen profiteren van het nieuwste in telematicatechnologie.

De connectiviteitstechnologie van Vodafone vormt een integraal onderdeel van het infotainmentsysteem. Hyundai-rijders krijgen daardoor vlot en eenvoudig toegang tot onlinediensten als live traffic informatie, parkeer- en locatiediensten en voertuigdiagnostiek. Bovendien zijn alle functies met spraakcommando’s te activeren. Het systeem werkt parallel met Apple CarPlayTM en Android AutoTM en zorgt voor een naadloze smartphone-integratie en eenvoudige toegang tot de favoriete apps van de gebruiker.

‘Deze strategische samenwerking stelt ons in staat veel meer connectiviteit in de auto aan te bieden, met de ondersteuning van een uitgebreid Europees datanetwerk’, zegt Jungsik Suh, Senior Vice President ICT Division bij Hyundai Motor Group. ‘Het systeem is in de loop van 2019 in heel Europa verkrijgbaar in nieuwe Hyundai-modellen, waardoor klanten altijd de meest accurate en relevante informatie bij de hand hebben.’

Stefano Gastaut, IoT Director bij Vodafone: ‘We zijn trots op de samenwerking met Hyundai Motor Group om de rijervaring van Europese klanten verder te verbeteren. Vodafone heeft uitgebreide ervaring met het leveren van connected car-oplossingen aan de auto-industrie, waardoor autofabrikanten hun in-car technologie en klantervaring voortdurend kunnen vernieuwen in deze snel evoluerende markt.

Lees ook

LAATSTE BERICHTEN

Meer berichten

Facebook reacties