HMG wil de jaarlijkse EV-productie tot 2030 aanzienlijk uitbreiden tot 1,51 miljoen exemplaren in Korea en 3,64 miljoen exemplaren wereldwijd. Om die plannen mogelijk te maken, investeren Hyundai en Kia, samen met Hyundai MOBIS, 16,5 miljard euro in de EV-sector in eigen land.
De grootschalige investering van HMG is bedoeld om het EV-ecosysteem in Korea te moderniseren en zijn rol als hub voor het stimuleren van innovatie in de wereldwijde auto-industrie te versterken. HMG verwacht ook dat de investering een opwaartse spiraal van groeiende binnenlandse EV-productie, toenemende R&D, verbeterde infrastructuur en groeiende aanverwante industrieën op gang brengt.
Om de binnenlandse productiecapaciteit voor EV’s te vergroten, bouwt Kia een nieuwe fabriek voor de productie van elektrische PBV’s, terwijl het ook de bestaande EV-lijnen in fabrieken uitbreidt om de productiecapaciteit voor EV’s te vergroten.
Verder gaat HMG zwaar investeren in R&D, zoals in de ontwikkeling van een platform voor de volgende generatie EV’s, uitbreiding van het modellengamma, ontwikkeling van essentiële componenten en geavanceerde technologie en nieuwe onderzoeksfaciliteiten. HMG wil ook de technologische ontwikkeling met zijn partners bevorderen.
Dit alles moet de geïntegreerde verhandelbaarheid van hardware en software verbeteren, inclusief diversificatie van speciale platformproductreeksen, ontwikkeling van elektrische systemen die essentieel zijn voor EV’s – zoals batterijen en motoren – en de ontwikkeling van technologie om de volledig elektrische actieradius op een volle batterij te vergroten.
HMG wil de ontwikkeling van platforms van de volgende generatie versnellen om de prestaties van elektrische auto’s te verbeteren. Het gaat daarvoor speciale platforms ontwikkelen voor elke voertuigklasse onder het Integrated Modular Architecture-systeem (IMA), inclusief het ‘eM’-platform dat specifiek voor elektrische personenauto's is ontworpen voor introductie in 2025. Platforms die IMA gebruiken, kunnen batterijen en motoren standaardiseren om de snelheid en efficiëntie van de productontwikkeling te verhogen.
Ook bouwen de partnerbedrijven aan een snelle laadinfrastructuur om het oplaadgemak voor EV-klanten te maximaliseren en breiden ze het laadnetwerk in Korea voortdurend verder uit. In april 2021 lanceerde HMG E-pit, een merk voor snel opladen van elektrische voertuigen. Het jaar daarop lanceerde het ook het E-pit Charging Service Platform (E-CSP).
Op basis van de EV-verkopen van Hyundai, Kia en Genesis verwacht HMG tegen 2030 tot de wereldwijde top 3 van EV-fabrikanten te behoren, mede op basis van de voortdurende investeringen. HMG kondigde ook al aan dat het tot 2030 de jaarlijkse EV-productie aanzienlijk uitbreidt tot 1,51 miljoen exemplaren in Korea en tot 3,64 miljoen wereldwijd.
In 2030 omvat het modellengamma van HMG in totaal 31 EV-modellen van Hyundai, Kia en premiummerk Genesis. Kia lanceert dit jaar de EV9, zijn eerste elektrische vlaggenschip-SUV met drie zitrijen, en Hyundai lanceert in 2024 de IONIQ 7.
HMG versterkt concurrentiepositie van auto-onderdelen met samenwerkingsprogramma
Vorig jaar kondigde HMG een nieuw duurzaam samenwerkingsprogramma aan om de concurrentiepositie van de Koreaanse auto-industrie en het toekomstperspectief van de auto te verbeteren. HMG is ook een programma van 3,5 miljard euro gestart om leveranciers te ondersteunen bij hun maatregelen ter verbetering van de liquiditeit en de concurrentiepositie.
HMG wil vooral de ondersteuning van leveranciers aanzienlijk uitbreiden om een leidende rol te spelen bij het versnellen van de elektrificatietransitie van de auto-onderdelenindustrie en om bij te dragen aan de kwaliteitstoename in de Koreaanse auto-industrie.
HMG wil de kosten van de fluctuaties van grondstoffenprijzen delen met de leveranciers en deze aanpassingen weerspiegelen in de prijzen van geleverde goederen. Het heeft vorig jaar ongeveer 750 miljoen euro betaald voor de toegenomen grondstoffenleveringen aan meer dan driehonderd primaire leveranciers.
Om de liquiditeit van leveranciers te helpen verbeteren, richt HMG een fonds op om leveranciers van componenten voor verbrandingsmotoren in staat te stellen hun activiteiten te diversifiëren, onder meer door de ontwikkeling van milieuvriendelijke auto-onderdelen, zodat ze geld kunnen lenen tegen lage rentetarieven in vergelijking met de reguliere markt.
HMG biedt leveranciers ook extern managementadvies om nieuwe bedrijfsstrategieën te ontwikkelen voor bedrijfsgroei, terwijl ze leidinggevenden en werknemers van partnerbedrijven helpen om toekomstige mobiliteitsmogelijkheden te ontwikkelen door middel van speciale training.
Door deze strategische investeringen wil HMG het concurrentievoordeel van de Koreaanse EV-industrie aanscherpen om ongeëvenaarde producten en diensten te leveren die de veranderingen in de wereldwijde mobiliteitsindustrie stimuleren.
Facebook reacties