Hyundai wint AutoBild Quality Report. Alweer!

Opnieuw heeft Hyundai de Quality Report van het Duitse AutoBild in de wacht gesleept. Hyundai deed dat al in 2010 en 2011 en mag zich in 2016 opnieuw het beste en betrouwbaarste automerk noemen.

In het Quality Report 2016-onderzoek van AutoBild – het meest gelezen automagazine van Duitsland – is gekeken naar zowel de kwaliteit als de duurzaamheid van modellen van twintig verschillende automerken die in Duitsland actief zijn, waaronder dus ook Hyundai. In het onderzoek zijn resultaten van klantenonderzoeken en intensieve AutoBild-tests sinds 2001 meegenomen, maar ook bevindingen van het onderzoeksbureau TÜV. Deze onafhankelijke keuringsinstantie beoordeelt al jaren de betrouwbaarheid van jonge én oude auto’s en houdt hier nauwgezet statistieken over bij.

Uitstekende prestaties
Tel je alle resultaten van het onderzoek bij elkaar op, dan kan AutoBild niet anders concluderen dat Hyundai opnieuw de beste is. Hyundai krijgt een totaalscore van 2,14 op een schaal van 5. Hoe lager het cijfer, hoe beter het resultaat. De jury is met name onder de indruk van de prestaties van Hyundai-modellen op de langere termijn.

Beste score ooit in duurtest
De Hyundai i30 maakt het helemaal bont en gaat de AutoBild-geschiedenisboeken in als de beste duurtestauto ooit. Met een Hyundai i30 werd 100.000 kilometer gereden met als resultaat een score van 1 op een schaal van 5. Dit is nog nooit voorgekomen! ‘Hyundai mag trots zijn op de kwaliteitsverbeteringen die de afgelopen vijf jaar zijn doorgevoerd. Dat wordt ook onderstreept met de i10 en Tucson die beide een 30.000 kilometer-duurtest zonder mankementen voltooiden’, aldus AutoBild.

De beste blijven
Drie keer de beste zijn in een periode van zeven jaar, dat is best bijzonder. Hyundai zet alles op alles om ook de beste te blijven. ‘We willen rond 2020 het nummer één Aziatische merk in Europa zijn’, zegt Thomas Schmid, Chief Operating Officer van Hyundai Motor Europe. Kortom: keep an eye on Hyundai.

Lees ook

LAATSTE BERICHTEN

Meer berichten

Facebook reacties