Met deze vrachtwagen onderstreept Hyundai zijn leidende rol op het gebied van brandstofceltechnologie. Ruim 20 jaar geleden begon Hyundai met de ontwikkeling van waterstof-aangedreven voertuigen. In 2013 volgde de productiestart van ’s werelds eerste in serie geproduceerde waterstofauto, de Hyundai ix35 Fuel Cell. Zijn opvolger, de Hyundai NEXO, verschijnt binnenkort in de Nederlandse showrooms.
- Hyundai toont artist impression waterstofvrachtwagen aan vooravond IAA in Hannover
- Bevestiging leidende rol op gebied van brandstofceltechnologie
- Officiële lancering truck met brandstofcel in 2019
Hyundai pakt stevig door met de ontwikkeling van elektrisch aangedreven voertuigen. Aan de vooravond van de IAA voor bedrijfswagens in Hannover (20-27 september 2018) presenteert Hyundai een artist impression van zijn allereerste elektrisch aangedreven vrachtwagen met een brandstofcel. Deze waterstofvrachtwagen zal in 2019 officieel worden gelanceerd.
Vloeiende, gladde lijnen en oppervlakken
De elektrische vrachtwagen met brandstofcel heeft een opvallend design dat hem direct onderscheidt van de andere Hyundai-bedrijfsvoertuigen. Het zijn vooral vloeiende, gladde lijnen en oppervlakken die het uiterlijk bepalen. De vrachtwagen is bovendien aerodynamisch vormgegeven om de luchtweerstand zo laag mogelijk te houden.
Milieuvriendelijk karakter
De grille van de vrachtwagen valt op door zijn geometrische vormen, die de structuur van waterstof symboliseren. Daardoor krijgt de vrachtwagen een unieke en krachtige uitstraling. Blauwe kleurstellingen op de vrachtwagen benadrukken zijn milieuvriendelijke karakter. De opvallende afbeelding op de zijkanten visualiseert zijn dynamische looks.
Introductie in eco-bedrijfsvoertuigenmarkt
Op de IAA voor bedrijfswagens in Hannover maakt Hyundai zijn toekomstplannen bekend voor de introductie in 2019 van de elektrische truck met brandstofcel in de Europese eco-bedrijfsvoertuigenmarkt. Ook zullen dan specificaties worden vrijgegeven.
Autonoom rijdende Hyundai-vrachtwagen
Hyundai deed onlangs ook met succes een test met een zelfrijdende vrachtwagen. Deze truck met oplegger, genaamd Xcient, legde geheel autonoom een traject met een lengte van 40 kilometer af op een Zuid-Koreaanse snelweg. Hyundai is van mening dat zelfrijdende (vracht)auto’s de efficiëntie en de veiligheid bevorderen en zet daarom vol in op de ontwikkeling van deze technologie.
Facebook reacties