Voortbordurend op het succes van de Re:Style-collectie 2019 is de collectie van 2020 ontstaan in samenwerking met de trendy modemerken Alighieri, E.L.V. DENIM, Public School, pushBUTTON, Richard Quinn en Rosie Assoulin. Hyundai selecteerde deze vooruitstrevende partners omdat zij dezelfde visie hebben op de manier waarop producten duurzaam moeten worden gemaakt. Het gezamenlijke doel is om door innovatieve samenwerking tussen diverse takken van industrie te komen tot een duurzaam design dat een duurzame lifestyle mogelijk maakt.
De Re:Style-collectie 2020 wordt vanwege de huidige coronapandemie alleen digitaal gelanceerd. De collectie is te zien op de socialmediakanalen van Hyundai, van warenhuis Selfridges en van de deelnemende modemerken. De verkoop van de Re:Style-collectie – sieraden, jumpsuits, tassen, (werk)kleding en andere producten die gemaakt zijn van gebruikte en restmaterialen uit de autoproductie – krijgt op 13 oktober 2020 een vliegende start in de pop-up store van Selfridges in Londen en in de webshop van dit warenhuis.
De Re:Style-collectie sluit aan bij Project Earth, een initiatief van Selfridges om geld in te zamelen voor het Institute of Positive Fashion. Dit is een non-profitorganisatie die de Britse modewereld met expertise op allerlei gebied wil helpen zich te verduurzamen.
De deelnemende modemerken en hun producten van hergebruikt materiaal in de Re:Style-collectie 2020:
Re:Style 2020 is ontstaan vanuit het inzicht dat hoewel de meeste materialen – metaal en niet-ijzerhoudende materialen – worden gerecycled als een auto het einde van zijn levensduur heeft bereikt, materialen als leder, glas en airbags toch op de vuilnisbelt belanden. Voor Re:Style 2020 – en ook voor Re:Style 2019 – verzamelde Hyundai in samenwerking met diverse partners dergelijk restmateriaal en stuurde dat naar de designers die meewerken aan het project Re:Style.
Andere industrieën aanmoedigen
‘Bij Hyundai begrijpen we dat verantwoorde consumptie en zorg voor het milieu wereldwijd steeds belangrijker worden voor de consument. Met Re:Style 2020 laten we zien dat Hyundai klanten kan helpen om te genieten van de duurzame lifestyle die ze nastreven’, aldus Wonhong Cho, Executive Vice President en Global Chief Marketing Officer van Hyundai Motor Company. ‘Door te laten zien dat afvalmateriaal kan worden hergebruikt voor waardevolle producten, wil Hyundai ook andere industrieën aanmoedigen om afvalmateriaal te zien als herbruikbare grondstof. Om samen een milieuvriendelijke, verantwoorde, duurzame en efficiënte toekomst mogelijk te maken.’
In lijn met Hyundai’s visie Progress for Humanity wil Re:Style 2020 de samenwerking tussen industrieën bevorderen om te komen tot een nieuwe benadering van en innovaties in duurzaam design en een duurzame lifestyle. Daarvoor zoekt de onderneming naar nieuwe mogelijkheden voor hergebruik van afval en wil het een voorbeeld zijn op het gebied van duurzaamheid en circulaire economie.
Volgens zijn bedrijfsplan Strategy 2025 wil Hyundai toonaangevend zijn met emissieloze, schone mobiliteit en in 2025 een van de drie grootste fabrikanten van milieuvriendelijke auto’s ter wereld zijn. Dat doet het met een nieuw gamma van volledig elektrische auto’s (BEV) en auto’s met brandstofcel (FCEV). De NEXO, Hyundai’s FCEV van de tweede generatie, stoot alleen waterdamp uit en reinigt tijdens het rijden zelfs de lucht doordat de auto 99,9 procent van de ultrafijne deeltjes filtert.
Met de introductie van het submerk IONIQ – in het kader van Hyundai’s strategie voor schone mobiliteit – verstevigt Hyundai zijn positie als wereldwijd toonaangevend duurzaam lifestylemerk. IONIQ is het nieuwe merk van Hyundai voor elektrische auto’s, met puur eigen elektrische modellen. IONIQ komt vanaf 2021 op de markt.
Meer informatie: alighieri.co.uk, elvdenim.com, publicschoolnyc.com, pushbutton.co.kr, richardquinn.com, rosieassoulin.com, selfridges.com.
Facebook reacties