Hyundai brengt gloednieuwe experience naar gameplatform Roblox

Hyundai treedt toe tot het populaire online entertainmentplatform Roblox. Het automerk presenteert er een spectaculaire, nieuwe experience: Hyundai Mobility Adventure. In deze zogenoemde metaverse-ruimte kunnen gebruikers niet alleen virtueel in de nieuwste (sport)modellen van Hyundai rijden, maar ontdekken ze ook spelenderwijs wat Hyundai allemaal voor de toekomst in petto heeft. Zoals vliegende auto’s die je vanachter je scherm kunt bedienen. Bekijk de video voor een sneak preview.

Roblox is een gratis gamingplatform waar miljoenen spellen worden verzameld, aangeboden en gespeeld. Het virtuele universum telt dagelijks 43,2 miljoen gebruikers. Vanaf oktober begeeft ook Hyundai zich op Roblox, vooral om jonge mensen vertrouwd te maken met de producten van Hyundai, de geavanceerde technologieën en de mobiliteitsoplossingen voor de toekomst. Gebruikers zijn nu al welkom in de open betaservice van Hyundai Mobility Adventure.

Hyundai Mobility Adventure is een virtuele gedeelde ruimte waar gebruikers elkaar kunnen ontmoeten en met elkaar kunnen communiceren. Op Roblox speel je met je eigen ‘avatar’: een digitaal poppetje dat de gebruiker voorstelt. Aangezien de experience draait op een metaverse-platform, kunnen gebruikers hun avatar helemaal aanpassen aan hun wensen en op zeer fantasierijke manieren met elkaar communiceren.

Als eerste virtual experience van een grote autofabrikant op Roblox is Hyundai Mobility Adventure gericht op jonge consumenten die thuis zijn in de technologie om virtuele werelden te verkennen. Door deze doelgroep vertrouwd te maken met de geavanceerde producten en toekomstige mobiliteitsoplossingen van Hyundai, streeft Hyundai Mobility Adventure ernaar een langdurige relatie op te bouwen met de fans en liefhebbers.

Hyundai Mobility Adventure bestaat uit vijf themaparken:

  • Festival Square – Het centrale punt waar gebruikers steeds terugkomen na hun ontdekkingsreizen en waar ze kunnen deelnemen aan festivals, evenementen, nieuwe modellen kunnen bekijken en kunnen communiceren met andere gebruikers.
  • Future Mobility City – Een ultramoderne metropool waar gebruikers Hyundai’s mobiliteitsoplossingen voor de toekomst en de brandstofceltechnologie kunnen ervaren.
  • Eco-forest (powered by IONIQ) – Een recreatieve ruimte waar gebruikers minimalisme en ‘slow living’ kunnen ervaren dankzij ecologisch verantwoorde mobiliteitstechnologie en sprookjesachtige fantasieën die daar naast elkaar bestaan;
  • Racing Park (powered by N) – Een themapark waar gebruikers de nieuwste geavanceerde racetechnologie kunnen ervaren en kunnen proeven van de autosport met de auto’s van Hyundai’s sportieve label N.
  • Smart Tech Campus – Een onderzoekscentrum voor technologie van de toekomst, waar gebruikers de ervaringen van de ingenieurs en ontwerpers kunnen nabootsen in een geavanceerde omgeving.

Gebruikers kunnen geheel vrij bewegen tussen de vijf zones, de producten van Hyundai ervaren en de mobiliteitsoplossingen voor de toekomst waar het merk aan werkt, games spelen en deelnemen aan rollenspellen om diverse opdrachten te vervullen. Een gebruiker kan bijvoorbeeld virtueel in de Hyundai NEXO of de IONIQ 5 rijden en robotica, PBV’s (purpose built vehicles) en UAM-voertuigen (urban air mobility) bedienen. Gebruikers kunnen ook hun eigen avatar creëren, hun persoonlijke parkeergarage verfraaien, deelnemen aan diverse sociale activiteiten en zich zo geheel onderdompelen in een breed spectrum van virtuele ervaringen die beschikbaar zijn in de metaverse-ruimte.

De themaparken Festival Square en Future Mobility City zijn al toegankelijk via de open betaservice. Themapark Eco-forest (powered by IONIQ) gaat in oktober van start, nog dit jaar gevolgd door Racing Park (powered by N) en Smart Tech Campus.

In de open betaservice kunnen gebruikers via diverse kanalen feedback geven. Hyundai zal die feedback verwerken en zo mogelijk toepassen om de kwaliteit van de virtuele belevingswereld te verhogen voordat de officiële versie van Hyundai Mobility Adventure wordt gelanceerd in oktober. De open betaservice dient ook voor het genereren van ideeën om Hyundai Mobility Adventure verder te verbeteren in meerdere talen, zodat Hyundai kan profiteren van externe bronnen voor innovatieve synergie en samenwerking.

Lees ook

LAATSTE BERICHTEN

Meer berichten

Facebook reacties