Een volledig elektrische auto (met 4 % bijtelling voor zakelijk rijders), een hybride met of zonder stekker of een elektrische auto met een brandstofcel (óók met 4 % bijtelling): Hyundai heeft een duurzame mobiele oplossing voor iedereen. Inmiddels telt de elektrische familie van Hyundai vijf uiteenlopende groene modellen. Dit zijn ze:
Foto: de Hyundai KONA Electric, de eerste compacte elektrische SUV in Europa, met slechts 4 % bijtelling voor zakelijk rijders.
Hyundai KONA Electric – 4 % bijtelling
De Hyundai KONA Electric – met slechts 4 % bijtelling voor zakelijk rijders – is de eerste volledig elektrisch aangedreven compacte SUV in Europa. Een baanbrekende zero emissie-auto (wegenbelastingvrij) met een riant rijbereik van 449 km (volgens WLTP-richtlijnen) op een volle batterij.
Foto: de Hyundai IONIQ Electric is als een van de weinige volledig elektrische auto's direct leverbaar.
Hyundai IONIQ Electric – 4 % bijtelling
De actieradius bedraagt 200 kilometer. Zonder uitstoot! De batterij is met een snellader in een halfuur tot 80 procent op te laden. Opladen kan ook thuis via een stopcontact. De Hyundai IONIQ Electric valt in de gunstige 4 % bijtellingscategorie en is als een van de weinig EV’s direct leverbaar.
Foto: de elektrische auto met brandstofcel Hyundai NEXO, met slechts 4 % bijtelling voor zakelijk rijders.
Hyundai NEXO – 4 % bijtelling
De brandstofcel in de Hyundai NEXO zet waterstof en zuurstof om in elektriciteit die wordt afgegeven aan het batterijpakket en de elektromotor – er komt alleen water vrij als emissie. Op een volle tank waterstof kan de NEXO maar liefst 665 kilometer (volgens WLTP-richtlijnen) afleggen. Tanken duurt slechts 5 minuten.
Foto: de Hyundai IONIQ Hybrid combineert de beste aerodynamica van zijn klasse met een slimme aandrijflijn.
Hyundai IONIQ Hybrid
Maakt gebruik van een zuinige 1.6-liter benzinemotor en een batterij die opgeladen wordt tijdens het remmen. Rijdt afhankelijk van de omstandigheden helemaal elektrisch, bijvoorbeeld in de stad als de snelheid niet te hoog is. Een computer regelt de energiehuishouding. Zijn maximale koppel van 170 Nm is direct vanuit stilstand beschikbaar.
Foto: de Hyundai IONIQ Plug-in Hybrid kan in de volledig elektrische modus tot wel 63 km afleggen.
Hyundai IONIQ Plug-in Hybrid
Dankzij de elektrische range van 63 km hoef je in gewoon woon-werkverkeer zelden meer te tanken. Hij combineert een zuinige 1.6-benzinemotor met de energie van een oplaadbare batterij en laadt het accupakket op tijdens het remmen. Daardoor bedraagt zijn totale actieradius maar liefst 1.100 km. De Hyundai IONIQ Plug-in Hybrid is op te laden via een laadpaal of thuis aan het stopcontact.
Facebook reacties