Topnotering in JD Power 2022 U.S. Tech Experience Index Study

Hyundai Motor Group scoort uitzonderlijk goed op het gebied van nieuwe technologieën. Dat blijkt uit de JD Power 2022 U.S. Tech Experience Index (TXI) Study. De drie merken die onder Hyundai Motor Group vallen – Hyundai, Genesis en Kia – gooiden hoge ogen in het kwaliteitsonderzoek van JD Power in de Verenigde Staten.

De gerenommeerde studie van JD Power is leidend in de wereld en derhalve van grote invloed op de Europese markt. Het instituut toetst hoe eigenaren nieuwe technologieën in hun auto’s ervaren in de eerste 90 dagen na de aflevering. Gekeken wordt onder meer naar veiligheidssystemen en de werking van het infotainmentsysteem.

Eigenaren moeten verschillende zaken een score geven en aangeven in welke mate er problemen mee zijn of de werking tegenvalt. Van alle volumemerken scoort Hyundai het best. Het is voor het derde achtereenvolgende jaar dat Hyundai aan kop eindigt. In de JD Power 2022 U.S. Tech Experience Index (TXI) Study volgt concerngenoot Kia op de tweede plaats.

Aan de 2022-editie van de TXI Study werkten 84.165 auto-eigenaren mee. Hen werd na 90 dagen eigendom van hun nieuwe voertuig van het modeljaar 2022 gevraagd naar de bevindingen op het gebied van gebruiksgemak, waarschuwingssystemen, duurzaamheid, infotainment en connectiviteit. Het onderzoek meet hoe effectief elk automerk technologieën op de markt brengt, gemeten op een schaal van duizend punten.

Genesis was niet alleen het meest betrouwbare premiummerk, het rolde ook als overall-winnaar uit de bus. Met een Innovation Index-score van 643 bleef het luxemerk van Hyundai de nummer twee met ruim 50 punten voor.

‘Het leveren van geavanceerde technologische oplossingen om aan de behoeften van onze klanten te voldoen, vormt de kern van onze strategieën voor productontwikkeling en dealertraining’, zegt Ricky Lao, directeur productplanning bij Hyundai Motor North America. ‘Het is enorm belangrijk om innovatieve features gebruiksvriendelijk te maken voor een heel brede groep klanten.’

Hyundai loopt voorop als het gaat om technologische innovaties. Dat gaat verder dan alleen auto’s bouwen. Hyundai investeert nadrukkelijk in de ontwikkeling van slimme mobiliteitsoplossingen, waarbij de focus ligt op nog comfortabeler, schoner en efficiënter reizen. Robots zullen de basis vormen voor toekomstige mobiliteitsoplossingen en daarom is robotica een belangrijk onderdeel van de transformatie die Hyundai doormaakt.

Lees ook

LAATSTE BERICHTEN

Meer berichten

Facebook reacties