Partnership Hyundai en Amsterdam Fashion Week.

Hyundai en Amsterdam Fashion Week (AFW) gaan een partnership aan om circulaire mode onder de aandacht te brengen. Van 2 tot en met 6 september 2024 is Hyundai de officiële partner van dit stijlvolle event. Het brand partnership past perfect in Hyundai’s voortdurende streven naar een beter milieu en sluit naadloos aan bij de toekomstvisie van het automerk: Progress for Humanity. Met het circulaire innovatieve modelabel MARTAN wordt een bijzondere collectie gepresenteerd. Ook maakt Hyundai tijdens de Amsterdam Fashion Week van de gelegenheid gebruik om zijn nieuwste elektrische model te presenteren aan het Nederlandse publiek, de INSTER.

Hyundai heeft de afgelopen jaren enorme stappen gezet op het gebied van autodesign, de toepassing van duurzame materialen in zijn modellen en de technische ontwikkeling van geëlektrificeerde auto’s. In oktober 2023 organiseerde Hyundai in Amsterdam al het innovatieve event Re:Style, waar een collectie van jurken, gemaakt met gerecyclede materialen uit elektrische Hyundai’s, van fashion designer Jeremy Scott werd gepresenteerd. Met de Amsterdam Fashion Week als hét podium voor Europese modeontwerpers, is dit de perfecte setting om de INSTER te introduceren aan een jong en designgevoelig publiek.

Samenwerking met MARTAN

Tijdens de Amsterdam Fashion Week ondersteunt Hyundai ook MARTAN. Dit innovatieve, volledig circulaire modelabel uit Nederland wil andere bedrijven inspireren om met een duurzame insteek bij te dragen aan een betere toekomst voor toekomstige generaties. Het modelabel maakt grote, internationale stappen en laat zien wat er met upcycled materiaal allemaal mogelijk is op het gebied van mode. Het doel van MARTAN is om duurzame mode sexy en aantrekkelijk te maken. Gedreven door innovatie en high-end design bundelen Hyundai en MARTAN hun krachten in deze missie.

‘Amsterdam Fashion Week is een mooi platform voor jongere doelgroepen die Hyundai nog niet als voorloper en designmerk kennen’, aldus Leon van Schie, General Manager Marketing bij Hyundai Motor Netherlands. ‘De aandacht voor design en circulariteit verbindt AFW en Hyundai. Door de gloednieuwe INSTER hier te presenteren, in een typisch stadse, Amsterdamse setting en aan een Europese audience, geven we als Koreaans merk gelijk een mooi visitekaartje af.’

Vijfdaags modeplatform

Amsterdam Fashion Week is een jaarlijks evenement in Amsterdam, dat plaatsvindt in september. Het toonaangevende vijfdaagse modeplatform wordt georganiseerd door Amsterdam Fashion Week en trapt af met een openingsdiner met designers, partners en pers in samenwerking met Hyundai. Als officiële partner zorgt Hyundai ervoor dat de gasten met elektrische auto’s én in stijl worden vervoerd. Bovendien gebruikt Hyundai deze unieke setting om exclusieve content te creëren voor social media, waaronder cartalks met invloedrijke gasten in de Hyundai INSTER.

‘We zijn trots met Hyundai te mogen samenwerken tijdens Amsterdam Fashion Week 2024’, zegt Danie Bles, CEO van Amsterdam Fashion Week. ‘Hyundai’s focus op onberispelijk design, innovatie en duurzaamheid sluit naadloos aan bij de visie die wij hebben, waardoor Hyundai de perfecte autopartner is voor de komende editie. Creativiteit is wat ons bindt en samen gaan we zorgen voor een inspirerende, betekenisvolle verandering in de sector.’

Hoofdrol voor duurzame INSTER

Geïnspireerd door zijn merkfilosofie Progress for Humanity hoopt Hyundai op de Amsterdam Fashion Week consumenten bewust te maken van de impact van overgebleven geproduceerde materialen op onze samenleving en hoe we die materialen creatief en praktisch kunnen hergebruiken. Een hoofdrol is weggelegd voor de INSTER. Met een exclusieve collectie merchandise, bestemd voor de genodigden en gemaakt van duurzame materialen die ook worden gebruikt in de INSTER, vestigt Hyundai tijdens het evenement de aandacht op upcycling en een circulaire economie. De innovatieve Vehicle-to-Load techniek van de INSTER maakt het mogelijk om een DJ Booth van energie te voorzien tijdens diverse events.

De INSTER is Hyundai’s allereerste elektrische auto in de klasse van compacte EV’s. De auto werd in juni dit jaar onthuld en stelt nieuwe normen op het gebied van rijbereik, technologie en veiligheidsvoorzieningen. De veelzijdige elektrische stadsauto heeft een verwacht maximaal rijbereik van 355 km (WLTP) op een volle batterij. Eind dit jaar wordt de INSTER in Nederland verwacht.

Met gerecyclede materialen, zoals onder meer verf gemaakt van oude banden, is de INSTER een toonbeeld van duurzaamheid en laat Hyundai zien dat technologie en eco-friendly design hand in hand gaan. Voor Hyundai’s exclusieve merchandise-collectie voor de Amsterdam Fashion Week gebruikten de designers de duurzame materialen waarmee de stoelen in de INSTER worden gemaakt, waaronder gerecycled PET (polyethyleentereftalaat) uit flessen.

Lees ook

LAATSTE BERICHTEN

Meer berichten

Facebook reacties