Nieuwe Hyundai Tucson: ingrijpend vernieuwd

De nieuwe Hyundai Tucson, het bestverkochte model van Hyundai in Europa, is ingrijpend vernieuwd. Met een belangrijke update qua design, connectiviteit en veiligheid. Nieuwe aandrijflijnen verbeteren de prestaties en de efficiëntie van de auto, zowel op de weg als off-road. Hyundai’s SUV in het C-segment is nu ook voorzien van de kenmerkende Cascade-grille, het familiegezicht van alle modellen van Hyundai. Verder is de nieuwe Hyundai Tucson uitgerust met toonaangevende voorzieningen op het gebied van veiligheid, comfort en gebruiksgemak.

Exterieurdesign

Nieuwe designaccenten en scherpe en elegante lijnen accentueren het progressieve karakter van de nieuwe Hyundai Tucson. De Cascade-grille en de verfijnde nieuwe lichtsignatuur met LED-koplampen en LED-dagrijverlichting geven de auto een elegante hightech uitstraling. De eveneens nieuw ontworpen bumpers en skidplate bezorgen de nieuwe Hyundai Tucson zijn brede, dynamische looks. Ook het design van de lichtmetalen 16-, 17- en 19-inch velgen is vernieuwd, en geven de auto een nog verfijnder aanzien.

De opvallende achterzijde van de compacte SUV wordt gekenmerkt door de nieuw ontworpen verchroomde dubbele uitlaat (m.u.v. 1.6 GDI) in combinatie met de scherpe lijnen van de nieuwe achterklep en achterbumper. De achterlichtunits zijn ook nieuw ontworpen en accentueren de eenvoud van het design van de nieuwe Tucson.

Er zijn drie nieuwe carrosseriekleuren leverbaar: Olivine Grey, Stellar Blue en Champion Blue. Verder is een panoramisch zonnedak een optie die zorgt voor een extra gevoel van ruimte in het interieur.

Interieurdesign

Het vernieuwde en verfijnde interieur verenigt designkenmerken van Hyundai met nieuwe frisse accenten en is comfortabeler en ruimer. De bovenzijde van het dashboard is volledig nieuw en bekleed met hoogwaardig zacht aanvoelend materiaal voor een behaaglijke en hoogwaardige sfeer. Nieuwe lederen en stoffen bekleding met accenten in reliëf verhogen het kwaliteitsgevoel.

De blikvanger in de middenconsole is het ‘zwevende’ scherm van het audiosysteem, dat ergonomisch geplaatst is zodat de bestuurder zijn op de weg kan houden.

Er is keus uit drie kleurenthema’s voor het interieur: Light Grey, Black en Red Wine. Zwarte hemelbekleding wordt geleverd in combinatie met het interieurthema Red Wine of Light Grey. Black wordt gecombineerd met een witte hemelbekleding.

Over het algemeen is het interieur van de nieuwe Hyundai Tucson verfijnder, met een meer glanzende afwerking die een elegantere indruk maakt.

Voor meer rijcomfort en een sportief gevoel is de nieuwe Hyundai Tucson uitgerust met comfortabele sportstoelen die een optimale zithouding en daardoor optimaal comfort bieden. Met de speciale verwarmings- en ventilatiefuncties is het interieur voorbereid op hete zomers en koude winters. Ten slotte biedt de nieuwe Hyundai Tucson een zeer ruime bagageruimte van 513 liter (459 liter voor de 48V-versie).

Uitgebreide standaarduitrusting

De standaarduitrusting van de basisversie i-Drive is uitgebreid met cruisecontrol met snelheidslimiet, mistlampen aan de voorzijde en een stuurwiel en versnellingspookknop in lederlook. Daarbovenop is de Comfort-uitvoering nu voorzien van een USB-aansluiting voor de tweede zitrij, een draadloze oplaadaansluiting voor de mobiele telefoon, Forward Collision-avoidance Assist (FCA) en – alleen in combinatie met automatische transmissie – Adaptive Cruise Control. Tot slot is de topversie Premium nog voorzien van Around View Monitor, grootlichtassistent, een Krell Premium-audiosysteem en Full-LED verlichting.

Vernieuwde aandrijflijnen, betere prestaties

De nieuwe Hyundai Tucson biedt keuze uit twee benzine- en twee dieselversies. Alle zijn vernieuwd, met een lager gewicht en minder CO2-uitstoot. De nieuwe Tucson is de eerste Hyundai die leverbaar wordt met een 48V mild-hybrideaandrijflijn. Alle motoren zijn standaard gekoppeld aan Hyundai’s handgeschakelde zesversnellingsbak (6MT), een aantal is ook leverbaar met de 7-trapsautomaat met dubbele koppeling (7DCT) of een 8-trapsautomaat (8AT).

De krachtigste motor in het gamma is de 2.0-liter CRDi-dieselmotor met 136 kW (185 pk) vermogen, gekoppeld aan een mild-hybridaandrijflijn (48 MHEV). Het gecombineerd verbruik (omgerekend op basis van NEDC) is dan 5,2-5,8 l/100 km, de CO2-uitstoot (eveneens omgerekend) 153 g/km*. In combinatie met de 2.0-liter dieselmotor biedt een elektrisch systeem ondersteuning bij de acceleratie door tot wel 12 kW aan extra vermogen te leveren. Daardoor worden het verbruik en de CO2-uitstoot beperkt. Het lithium-ion-polymeerbatterijpakket heeft een capaciteit van 0,44 kWh en wordt opgeladen via regeneratief remmen (waarbij de elektromotor wordt ingezet om de auto te vertragen).

Klanten kunnen ook kiezen voor de nieuw ontwikkelde 1.6-liter Smartstream-dieselmotor: deze levert 100 kW (136 pk). Deze motor wordt geleverd met een handgeschakelde zesversnellingsbak en voorwielaandrijving en is optioneel leverbaar met de 7DCT en voorwielaandrijving. Het gecombineerde verbruik van de 85 kW-versie (omgerekend op basis van NEDC) is 4,8-5,0 l/100 km en de gecombineerde CO2-uitstoot (eveneens omgerekend) bedraagt 126-132 g/km*. De 100 kW-versie verbruikt gecombineerd (omgerekend op basis van NEDC) 4,7-5,3 l/100 km en heeft een (eveneens omgerekende) CO2-uitstoot van 123-138 g/km*.

De nieuwe Hyundai Tucson biedt ook keuze uit twee benzinemotoren. De 1.6 GDI met standaard een handgeschakelde zesversnellingsbak en voorwielaandrijving levert 97 kW (132 pk). Het gecombineerde verbruik (omgerekend op basis van NEDC) is 7,0-7,2 l/100 km en de gecombineerde CO2-uitstoot (ook omgerekend) bedraagt 159-165 g/km*.

De andere benzinemotor, de 1.6 T-GDI, levert 130 kW (177 pk) en is er in combinatie met de handgeschakelde zesversnellingsbak of de 7DCT, beide met voor- of vierwielaandrijving (HTRAC). Het gecombineerde verbruik (omgerekend op basis van NEDC) is 6,9-7,9 l/100 km, de gecombineerde CO2-uitstoot (eveneens omgerekend) bedraagt 159-180 g/km*. De nieuwe T-GDI biedt keuze uit de 7DCT en vierwielaandrijving (HTRAC). De optionele 7DCT biedt twee rijmodi, Normal en Sport, die zowel de efficiëntie als het rijplezier vergroten.

Alle motoren zijn uitgerust met het Idle Stop and Go-systeem (ISG), dat de motor automatisch uitschakelt als de auto tot stilstand komt. Dat draagt bij aan een lager brandstofverbruik en minder CO2-uitstoot. Het volledige motorengamma voldoet aan de nieuwe Euro 6d-TEMP-emissienorm.

De nieuwe Hyundai Tucson is voorzien van R-MDPS, de elektrische, motorbekrachtigde tandheugelbesturing die meer stabiliteit biedt en zorgt voor directe reacties bij lagere snelheden.

*Zie voor meer informatie de technische specificaties.

Nieuwste actieve veiligheidstechnologie

De nieuwste actieve veiligheids- en rijhulpfuncties onder de noemer Hyundai SmartSense in de nieuwe Hyundai Tucson voldoen aan de hoogste Europese veiligheidsnormen. Het omvat Forward Collision-Avoidance Assist (FCA), Lane Keeping Assist (LKA), Driver Attention Warning (DAW), Intelligent Speed Limit Warning (ISLW) en High Beam Assist (HBA). Nieuw in het pakket is Surround View Monitor (SVM) en Smart Cruise Control met Stop & Go (SCC w/ S&G).

Forward Collision-Avoidance Assist (FCA) – Monitort de weg vóór de Tucson met radar en een camera. FCA remt automatisch wanneer het systeem signaleert dat de voorligger plotseling remt of wanneer het een voetganger op de weg signaleert. In eerste instantie waarschuwt FCA met een optisch en een geluidssignaal en vervolgens remt het de auto af, afhankelijk van het risico op een aanrijding. Het systeem remt op maximale kracht als een aanrijding voorkomen moet worden. FCA is actief als het een voorligger of een voetganger voor de auto opmerkt bij snelheden boven 10 km/u.

Driver Attention Warning (DAW) – DAW kijkt naar het rijgedrag van de bestuurder om tekenen van afleiding of vermoeidheid te herkennen. Sluipen er te veel onzorgvuldigheden in het stuurgedrag, dan verschijnt een melding dat het tijd wordt voor een pauze, bijgestaan door een akoestische waarschuwing.

Lane Keeping Assist (LKA) – Dit door camera’s ondersteunde systeem helpt bij snelheden boven 60 km/u om binnen de lijnen van de rijbaan te blijven. Komt de Tucson op of over de wegmarkering heen zonder gebruik van de richtingaanwijzer, dan geeft het systeem een optisch of geluidssignaal als waarschuwing. Indien nodig voert het systeem een stuurcorrectie uit.

Intelligent Speed Limit Warning (ISLW) – ISLW gebruikt de frontcamera en informatie van het navigatiesysteem om snelheidsborden te signaleren en de snelheidslimiet in realtime weer te geven. De informatie verschijnt zowel op het scherm van het navigatiesysteem als op het TFT-cluster.

High Beam Assist (HBA) – Voor ontspannen rijden en optimaal zicht signaleert HBA tegemoetkomend verkeer en eventuele voorliggers in dezelfde rijstrook en schakelt zo nodig automatisch over van grootlicht naar dimlicht. Daarmee voorkomt het dat andere bestuurders worden verblind. Zodra het systeem geen ander verkeer signaleert, schakelt het weer automatisch over naar grootlicht. Zo heeft de bestuurder steeds optimaal zicht op de weg.

Surround View Monitor (SVM) – De Surround View Monitor beschermt de mensen in en rond de auto. Het systeem maakt gebruik van cameratechnologie om 360 graden zicht rond de auto weer te geven op het infotainmentscherm. Hyundai's nieuw ontwikkelde systeem voorkomt gevaarlijke situaties en vergemakkelijkt manoeuvreren.

Smart Cruise Control met Stop & Go (SCC w/ S&G) – Op basis van de info van de radarsensoren aan de voorzijde bewaart SCC w/ S&G afstand tot de voorligger door automatisch zo nodig te versnellen en af te remmen. Als het verkeer tot stilstand komt, zet het Stop & Go-systeem de auto eveneens stil en brengt de auto weer op de gewenste snelheid als het verkeer weer op gang komt. Als de auto langer dan drie seconden stilstaat, moet de bestuurder het systeem opnieuw activeren met de bedieningselementen op het stuurwiel of door kort op het gaspedaal te trappen. Het systeem werkt bij snelheden tot 180 km/u.

Comfortabel rijden voor iedereen

Met de nieuwste infotainmentfuncties voldoet de nieuwe Hyundai Tucson aan de connectiviteitsbehoeften van moderne klanten. Er is keuze uit toonaangevende voorzieningen op het vlak van comfort en gebruiksvriendelijkheid, met onder meer het nieuwe premium audiosysteem van Krell, het moderne, op de QI-standaard gebaseerde draadloze oplaadstation voor mobiele telefoons en een nieuw 7-inch informatiescherm met Apple CarPlay (en Android Auto-voorbereiding) en Bluetooth-connectiviteit.

Prijzen

De prijzen van de Hyundai Tucson beginnen bij € 32.995,- voor de 1.6 GDI (benzine) in i-Drive-uitvoering met voorwielaandrijving en handgeschakelde transmissie. De 1.6 T-GDI is er voor prijzen vanaf € 40.995,- voor de Comfort-uitvoering met DCT-automaat. Met vierwielaandrijving is de prijs € 48.995,-.

De 1.6 CRDi (diesel) in i-Drive-uitvoering met handgeschakelde transmissie en voorwielaandrijving staat voor € 35.995,- in de prijslijst. Met automaat en in de Comfort-uitvoering kost de nieuwe Tucson € 41.995,- en de hybride R2.0 CRDi met automaat en 4WD € 56.995,-.

Factsheet Hyundai Tucson

Design Connectiviteit
Nieuw ontworpen voorzijde met Cascade-grille, nieuwe bumper Twee audiosystemen:
  • 5-inch radioscherm
Nieuwe LED-koplampen en -dagrijverlichting • Display Audio met 7-inch scherm met Apple CarPlay en Android Auto
   
Nieuwe achterklep, achterbumper, dubbele uitlaat en achterlichten Navigatiesysteem met 8-inch kleuren-touchscreen, alle media- en connectiviteitsfuncties en Apple CarPlay en Android Auto geïntegreerd
   
Vernieuwde lichtmetalen 16-, 17- en 19-inch velgen USB-poort in de middenconsole
Volledig nieuwe 18-inch velgen  
  USB-lader achterin
Panoramisch zonnedak  
  Draadloos opladen smartphone (Qi-standaard)
Nieuwe carrosseriekleuren: Olivine Grey, Stellar Blue, Champion Blue  
   
Interieurkleuren: Light Grey, Black, Red Wine  
   
Nieuwe witte en zwarte hemelbekleding  
   
Volledige bovenkant van dashboard bekleed met zacht materiaal  
   
‘Zwevend’ scherm van audiosysteem  
   
Verwarmbare en geventileerde sportstoelen  
   
Toonaangevende interieurruimte in segment  
   
Riante bagageruimte  

 

Motoren Veiligheid
Standaard ISG voor alle aandrijflijnen

Alle motoren voldoen aan Euro 6d-TEMP-norm

R-MDPS verbetert stabiliteit

1.6 GDI-benzinemotor
• 97 kW (132 pk), in combinatie met 6MT en 2WD

1.6 T-GDI-benzinemotor
• 130 kW (177 pk), in combinatie met 6MT of 7DCT en 2WD of 4WD

1.6 CRDi-dieselmotor
• 100 kW (136 pk), in combinatie met 6MT en 2WD
Optioneel voor 100 kW-versie: 7DCT/4WD

2.0 CRDi-dieselmotor 48 MHEV
• 136 kW (185 pk), in combinatie met 8AT en 4WD
Hyundai SmartSense:
  • Forward Collision-Avoidance Assist (FCA)
  • Driver Attention Warning (DAW)
  • Lane Keeping Assist (LKA)
  • Intelligent Speed Limit Warning (ISLW)
  • High Beam Assist (HBA)
Nieuw in het pakket:
  • SCC met Stop & Go
  • Surround View Monitor (SVM)

 

Technische specificaties Hyundai Tucson

1.6 GDI-benzinemotor met 97 kW (132 pk)
Type GAMMA 1.6 GDI, 16 kleppen MLA, DOHC, viercilinder in lijn
Cilinderinhoud 1.591 cc
Boring x slag 77 x 85,4 mm
Compressieverhouding 11,0 : 1
Vermogen 97 kW (132 pk) @ 6.300 t.p.m.
Koppel 161 Nm @ 4.850 t.p.m.
Topsnelheid 182 km/u
0-100 km/u 11,5 sec.

 

1.6 T-GDI-benzinemotor met 130 kW (177 pk)
Type GAMMA 1.6 T-GDI, 16 kleppen MLA, DOHC, viercilinder in lijn
Cilinderinhoud 1.591 cc
Boring x slag 77 x 85,4 mm
Compressieverhouding 10,0 : 1
Vermogen 130 kW (177 pk) @ 5.500 t.p.m.
Koppel 265 Nm @ 1.500~4.500 t.p.m.
Topsnelheid 203/201 km/u 6MT/7DCT en 2WD
202/201 km/u 6MT/7DCT en 4WD
0-100 km/u 9,2/8,9 sec. 6MT/7DCT en 2WD
9,5/9,1 sec. 6MT/7DCT en 4WD

 

1.6 CRDi-dieselmotor met 100 kW (136 pk)
Type 1.6 CRDi, 16 kleppen HLA, DOHC, viercilinder in lijn
Cilinderinhoud 1.598 cc
Boring x slag 77 x 85,8 mm
Compressieverhouding 15,9 : 1
Vermogen 100 kW (136 pk) @ 4.000 t.p.m.
Koppel 320 Nm @ 2.000~2.250 t.p.m.
Topsnelheid 180/180 km/u 6MT/7DCT en 2WD
180/180 km/u 6MT/7DCT en 4WD
0-100 km/u 11,2/11,8 sec. 6MT/7DCT en 2WD
11,4/12,0 sec. 6MT/7DCT en 4WD

 

2.0 CRDi-dieselmotor met 136 kW (185 pk) en 48V MHEV
Type 2.0 CRDi, 16 kleppen HLA, DOHC, viercilinder in lijn
Cilinderinhoud 1.995 cc
Boring x slag 84 x 90 mm
Compressieverhouding 16,0 : 1
Vermogen 136 kW (185 pk) @ 4.000 t.p.m.
Koppel 400 Nm @ 1.750~2.750 t.p.m.
Topsnelheid 201 km/u
0-100 km/u 9,9/9,5 sec. 6MT/8AT
Batterijcapaciteit 0,8 kW, 48V

 

Transmissies 1.6 GDI 1.6 T-GDI
benzinemotoren 97 kW (132 pk) 130 kW (177 pk)
Handgeschakeld 6 6
DCT 7 7

 

Transmissies 1.6 CRDi 2.0 CRDi 48V
dieselmotoren 100 kW (136 pk) 136 kW (185 pk)
Handgeschakeld 6 6
DCT 7 -
Automaat - 8

 

Overbrengingen 1.6 GDI 1.6 T-GDI 1.6 T-GDI 1.6 CRDi 1.6 CRDi
2WD 97 kW 130 kW 130 kW 100 kW 100 kW
  (132 pk) (177 pk) (177 pk) (136 pk) (136 pk)
  6MT 6MT 7DCT 6MT 7DCT
1e 3,833 3,769 3,929 3,769 3,929
2e 2,143 2,08 2,318 2,08 2,318
3e 1,37 1,323 1,957 1,323 1,957
4e 1,036 0,976 1,023 0,976 1,023
5e 0,893 0,778 0,778 0,778 0,778
6e 0,794 0,633 0,837 0,633 0,837
7e - - 0,681 - 0,681
Achteruit 3,7 3,077 5,304 3,077 5,304
Eindoverbrenging 4,563 4,533/5231 4,929 4,533/5,231 4,929
(1~6/R)  (1,2,4,5) (1~6/R) (1,2,4,5)
  3,632   3,632
  (3,6,7,R)   (3,6,7,R)

 

Overbrengingen 1.6 T-GDI 1.6 T-GDI 1.6 CRDi 1.6 CRDi
4WD (HTRAC) 130 kW (177 pk) 130 kW (177 pk) 100 kW (136 pk) 100 kW (136 pk)
  6MT 7DCT 6MT 7DCT
1e 3,769 3,929 3,615 3,929
2e 2,08 2,318 1,862 2,318
3e 1,323 2,043 1,542 2,043
4e 0,976 1,07 1,207 1,07
5e 0,778 0,822 0,921 0,822
6e 0,633 0,884 0,732 0,884
7e - 0,721 - 0,721
8e - - - -
Achteruit 3,077 5,304 3,416 5,304
Eindoverbrenging 4,533/5,231 4,929 (1,2,4,5) 4,333/3,250 4,929 (1,2,4,5)
(1~6/R) 3,632 (3,6,7,R) (1,2,R/3,4,5,6) 3,632 (3,6,7,R)

 

Overbrengingen 2.0 CRDi 48V
4WD (HTRAC) 136 kW (185 pk)
  8AT
1e 4,808
2e 2,901
3e 1,864
4e 1,424
5e 1,219
6e 1
7e 0,799
8e 0,648
Achteruit 3,425
Eindoverbrenging 3,171

 

Wielophanging
Voor McPherson-veerpoten
Achter Multilink-achterwielophanging

 

Besturing
Type MDPS (Motor Driven Power Steering)
Overbrenging 2WD 13,9 : 1
4WD 13,83 : 1
Draaicirkel 11,0 m
Omwentelingen (aanslag tot aanslag) 2,51

 

Remmen
Voor Geventileerde schijven, Φ 305 of 320 mm
Achter Massieve schijven, zwevende remklauw met slijtagemelding
Trommel Φ 302 mm
Parkeerrem met hoog koppel, solide schijf Φ 190 mm
Hoofdremcilinder Φ 22,22 mm (enkel)
Φ 25,40 mm (dubbel)
Bekrachtiging 10,5 inch

 

Wielen Banden
6.5J x 16-inch lichtmetaal 215/70 R16
7.0J x 17-inch lichtmetaal 225/60 R17
7.0J x 18-inch lichtmetaal 225/55 R18
7.5J x 19-inch lichtmetaal 245/45 R19

  Afmetingen (mm)

Exterieur
Lengte 4480
Breedte 1850
Hoogte 1645 (1650 met dakrails)
Wielbasis 2670
Overhang voor 910
Overhang achter 900
Bodemvrijheid 172

 

Interieur Voorin Achterin
Hoofdruimte 1005, met sunroof: 963 995, met sunroof: 969
Beenruimte 1053-1129 970
Breedte op schouderhoogte 1450 1410

 

Inhouden (l)
Brandstoftank 62
Bagageruimte met bandenreparatieset Min. 513 (2.0 CRDi 48V: 459)
Max. 1.503

  Gewichten (kg)*

Benzinemotoren
  1.6 GDI 1.6 T-GDI 1.6 T-GDI
97 kW 130 kW 130 kW
(132 pk) (177 pk) (177 pk)
2WD 2WD 4WD
6MT 6MT 7DCT 6MT 7DCT
Rijklaar gewicht 1.414-1.572 1.470-1.636 1.502-1.668 1.531-1.697 1.562-1.727
Toelaatbaar totaalgewicht 2.030 2.110 2.140 2.170 2.200

 

Dieselmotoren
  1.6 CRDi 1.6 CRDi 2.0 CRDi 48V
100 kW 100 kW 136 kW
(136 pk) (136 pk) (185 pk)
2WD 4WD 4WD
6MT 7DCT 6MT 7DCT 6MT 8AT
Rijklaar gewicht 1.507-1.664 1.525 1.682 1.578-1.735 1.601-1.758 1.682-1.820 1.704-1.842
Toelaatbaar totaalgewicht 2.120 2.145 2.195 2.210 2.260 2.280

  CO2-emissie** / Brandstofverbruik in NEDC-conversie**

Benzinemotoren 1.6 GDI 1.6 T-GDI
97 kW 130 kW
(132 pk) (177 pk)
Aandrijving 2WD 2WD 4WD 2WD 4WD
Transmissie 6MT 6MT 6MT 7DCT 7DCT
CO2-emissie stad (g/km) 191-197 218-226 221-226 193-194 197-202
CO2-emissie buitenweg (g/km) 140-146 142-145 147-153 138-148 153-160
CO2-emissie gecombineerd (g/km) 159-165 170-175 176-180 159-165 170-175
Brandstofverbruik stad (l/100 km) 8,5-8,6 9,6-9,9 9,7-9,9 8,5 8,7-8,9
Brandstofverbruik buitenweg (l/100 km) 6,1-6,4 6,2-6,4 6,4-6,7 6,1-6,5 6,8-7,0
Brandstofverbruik gecombineerd (l/100 km) 7,0-7,2 7,5-7,7 7,7-7,9 6,9-7,2 7,4-7,7

 

Dieselmotoren 1.6 CRDi 2.0 CRDi 48V
100 kW 136 kW
(136 pk) (185 pk)
Aandrijving 2WD 4WD 2WD 4WD 4WD
Transmissie 6MT 6MT 7DCT 7DCT 8AT
CO2-emissie stad (g/km) 141-145 146-150 131-133 137-142 164-167
CO2-emissie buitenweg (g/km) 125-147 127-131 118-127 131-135 140-145
CO2-emissie gecombineerd (g/km) 126-132 134-138 123-129 133-138 149-153
Brandstofverbruik stad (l/100 km) 5,4-5,5 5,6-5,7 5,0-5,1 5,2-5,4 6,2- 6,4
Brandstofverbruik buitenweg (l/100 km) 4,5-4,8 4,8-5,0 4,5-4,8 5,0-5,1 5,3-5,5
Brandstofverbruik gecombineerd (l/100 km) 4,8-5,0 5,1-5,3 4,7-4,9 5,1-5,2 5,6-5,8

* Schatting fabrikant. ** De vermelde NEDC-waarden voor het gecombineerde brandstofverbruik en de CO2-uitstoot zijn terugbepaald naar de waarden overeenkomstig de oude NEDC-testmethodiek. *** 2.0 CRDi 48V nog niet gehomologeerd.

Lees ook

LAATSTE BERICHTEN

Meer berichten

Facebook reacties