Het geactualiseerde Strategy 2025 is gebaseerd op drie belangrijke pijlers. Smart Mobility Device en Smart Mobility Service maakten al deel uit van het actieplan dat in 2019 werd gepresenteerd en daar komt nu ook H2 Solution bij. Deze derde pijler weerspiegelt Hyundai’s toewijding aan de ontwikkeling en de commercialisering van zijn beproefde brandstofceltechniek.
De synergie tussen de drie pijlers (apparaten/voertuigen, services en brandstofceltechniek) moet het bedrijf transformeren in een topaanbieder op het gebied van slimme mobiliteitsoplossingen. Hyundai wil slimme mobiliteitservaringen bieden die voldoen aan de veranderende behoeften van zijn klanten door gebruik te maken van geavanceerde technologie. De transformatie naar een Smart Mobility Solution Provider – met uitgebreide mobiliteitsoplossingen die apparaten, services en brandstofceltechniek combineren – vormt het middelpunt van de toekomstige strategie van Hyundai.
Voor zijn nieuwe pijler H2 Solution wil Hyundai zijn brandstofcelactiviteiten verder uitbreiden. Hyundai is wereldwijd leidend op het gebied van waterstoftechnologie en ziet een grote toekomst weggelegd voor deze emissieloze aandrijflijnen in zwaar transport. Waterstof wordt al volop gebruikt door de industrie en de verwachting is dat dat alleen maar zal toenemen.
Om zijn activiteiten op het gebied van waterstof te kunnen faciliteren, kondigt Hyundai de lancering aan van HTWO; een nieuw merk dat het wereldwijd toonaangevende brandstofcelsysteem van Hyundai vertegenwoordigt. HTWO staat voor ‘H2’, het waterstofmolecuul, en vertegenwoordigt ook ‘Hydrogen’ (waterstof) en ‘Humanity’ (mensheid), de twee belangrijkste pijlers van Hyundai’s brandstofcelactiviteiten.
Waterstofmaatschappij
Met HTWO wil Hyundai de toepassing van zijn brandstofcelsysteem uitbreiden in tal van transportgebieden, zoals schepen, treinen en heftrucks. Het streven is om een samenleving te creëren zonder uitstoot van schadelijke stoffen, de zogenoemde waterstofmaatschappij. Onlangs breidde Hyundai de afzet van zijn waterstof-elektrisch aangedreven bedrijfswagens uit naar China. Het gaat om in totaal 4.000 exemplaren waarmee grote Chinese bedrijven samen met Hyundai een ecosysteem voor bedrijfsvoertuigen met brandstofcel willen opzetten rond Shanghai en de Yangtze-rivierdelta. China wil in 2030 een miljoen waterstofvoertuigen op de weg hebben. Eerder al leverde Hyundai trucks met een brandstofcel aan Zwitserland, voor onder meer de bevoorrading van grote supermarktketens.
Behalve op waterstoftechnologie richt Strategy 2025 zich ook op nog drie andere gebieden: EV, UAM en autonome rijtechnologie. Na de lancering van de IONIQ 5 begin volgend jaar wil Hyundai vanaf 2025 in totaal 560.000 elektrische auto’s per jaar verkopen. Hyundai verwacht zo’n twaalf batterij-elektrische voertuigen (BEV’s) te introduceren met het E-GMP-platform als basis. Op de middellange tot lange termijn wil Hyundai zijn leiderschap in de EV-markt veiligstellen om in 2040 een aandeel van 8 tot 10 procent in de wereldwijde EV-markt te kunnen behalen.
Urban Air Mobility (UAM)
Als Smart Mobility Solution Provider blijft Hyundai zich inspannen voor de verdere ontwikkeling van Urban Air Mobility (UAM). Voor dit personenvervoer door de lucht met Personal Air Vehicles (PAV), ook wel vliegende auto’s, is volgens Hyundai een grote toekomst weggelegd. Het helpt de drukte in stedelijke gebieden drastisch te verminderen en daardoor de levenskwaliteit van mensen te verbeteren.
De volledig elektrische PAV is een kruising tussen een helikopter en een auto. Deze vliegende auto biedt de mogelijkheid om in de drukke steden van de toekomst – waar het gewone wegverkeer door drukte en opstoppingen vrijwel tot stilstand komt – zonder de noodzaak van start- en landingsbanen door de lucht te reizen. De PAV kan verticaal opstijgen en landen.
De ontwikkelingen op het gebied van personen- en vrachtvervoer door de lucht gaan snel. Hyundai wil in 2026 een onbemand luchtvaartuig – Unmanned Aircraft Systems (UAS) – met hybride-aandrijflijn introduceren, in 2028 gevolgd door een volledig elektrisch UAM-model dat is geoptimaliseerd voor activiteiten binnen de stad. Vanaf 2030 wil Hyundai de focus leggen op regionale luchtmobiliteit om aangrenzende steden met elkaar te verbinden.
Autonome rijtechnologie
Hyundai Motor versnelt zijn inspanningen om technologieën voor autonoom rijden te ontwikkelen, onder meer door nog meer camera’s toe te voegen en LIDAR’s te gebruiken om de herkenningsnauwkeurigheid verder te verbeteren. Vanaf 2022 wil Hyundai modellen bieden die zijn uitgerust met autonome rijtechnologie Level 3. Om de commercialisering van Level 4- en 5-technologieën verder te versnellen, werkt Hyundai samen met partners over de hele wereld. Zo vormde Hyundai onlangs samen met Aptiv een nieuwe onderneming, Motional Inc., om volledig autonome rijtechnologie te ontwikkelen die toonaangevend is in de industrie.
Basis gelegd voor bedrijfsgroei
‘In 2020 hebben we een begin gemaakt met de uitvoering van Strategy 2025’, aldus president en CEO Wonhee Lee. ‘Ondanks de wereldwijde COVID-19-pandemie hebben we met succes de basis gelegd voor bedrijfsgroei in de komende vijf jaar. Hyundai beschikt nu over nieuwe strategieën om te kunnen reageren op snel veranderende, zakelijke ontwikkelingen. Samen met onze niet-aflatende inspanningen om de winstgevendheid te verbeteren, zal Hyundai Motor blijven investeren in duurzame groei.’
Facebook reacties