CRADLE staat voor Center for Robotic-augmented Design in Living Experiences en kan gezien worden als Hyundai’s innovatiecentrum. Hyundai richt zich daarbij niet alleen op automotive-activiteiten, maar ook op aanverwante activiteiten op het gebied van vervoer over de weg en daarbuiten. Hyundai CRADLE sluit daarbij perfect aan op de strategie van Hyundai om toonaangevend te zijn op het gebied van mobiliteitsdiensten, smart cities en milieuvriendelijke technologieën. CRADLE Berlin krijgt een leidende rol in de regionale markt en richt zich vooral op het vinden van en financieel ondersteunen van interessante startups, universiteiten en strategische partners die zich richten op zogeheten ‘Disruptive Innovation’.
- CRADLE-innovatiehub in Berlijn krijgt belangrijke rol in ontwikkeling toekomstige technologieën
- CRADLE Berlin na Silicon Valley (Verenigde Staten) en Tel Aviv (Israël) derde CRADLE-kantoor wereldwijd
- Hyundai CRADLE werkt samen met diverse Europese innovatiepartijen uit Duitsland, Frankrijk, Zwitserland en Verenigd Koninkrijk
Hyundai CRADLE, het onderdeel van Hyundai Motor Company voor innovatieve technologie, breidt het aantal kantoren wereldwijd uit. Na Silicon Valley (Verenigde Staten) en Tel Aviv (Israël) opent Hyundai nu ook een CRADLE-innovatiehub in Europa, in de Duitse hoofdstad Berlijn.
‘Duitsland excelleert al jaren in het leveren van uitstekende kwaliteit op het gebied van design en productieprocessen. Berlijn is een dynamische hub met een internationale reputatie voor digitale innovatie en voegt extra waarde toe aan deze historische kwaliteiten’, aldus Edvin Eriksen, Head of Hyundai CRADLE Berlin. ‘Alles tezamen ontstaat een veelbelovend ecosysteem voor innovatie, vandaar dat we een kantoor openen in Berlijn.’
Eriksen heeft zes jaar in Silicon Valley doorgebracht en speelde een sleutelrol bij diverse toonaangevende partnerships en investeringen in de automobielindustrie. Voor zijn carrière in Silicon Valley werkte hij meer dan twaalf jaar in Duitsland aan open innovatieprojecten in de mobiele en automobielsector. Nu is hij aangesteld als Head of Hyundai CRADLE Berlin. ‘We streven naar samenwerking met verschillende steden en landen in heel Europa. Als strategisch investeerder verkennen we innovatieve tech- en businessideeën en ondersteunen we Europese onderzoeks- en technologieontwikkeling op regionaal niveau. We zijn nu al enkele interessante samenwerkingsverbanden gestart in verschillende Europese steden en zullen blijven groeien.’
John Suh, Vice President en Head of Hyundai CRADLE Silicon Valley: ‘Onze missie is om de transformatie van Hyundai Motor Group als wereldleider in mobiliteit te versnellen. Hoe we dat doen, is door onder meer te investeren in startups, door met strategische partners in contact te komen en door aan speciale projecten te werken. CRADLE is een wereldwijd netwerk en het is fantastisch om de kans te hebben met tech-oprichters en innovators in Europa samen te werken. Europa heeft een schat aan talent en aan ondernemersgeest. Door ons te richten op het ontwikkelen van nieuwe mobiliteitsplatforms – om de manier waarop mensen leven en reizen in de vele prachtige Europese steden te verbeteren – maakt Hyundai met de opening van Hyundai CRADLE Berlijn een belangrijke stap voorwaarts.’
Tot op heden heeft CRADLE al in diverse Europese innovatieve bedrijven geïnvesteerd. Een overzicht:
- Earlybird – Deze in Berlijn gevestigde kapitaalinvesteerder richt zich hoofdzakelijk op Europese technologie-innovators. Earlybird werd in 1997 opgericht en heeft een portfolio opgebouwd met een waarde van 1 miljard euro. Het Earlybird Digital West-fonds kreeg de interesse van Hyundai vanwege het uitgebreide netwerk en de expertise in Europese technologieclusters.
- WayRay AG – Deze Zwitserse tech-startup speelt een pionierende rol op het gebied van ontwikkeling van weergavesystemen met holografische augmented reality (AR) voor voertuigen. Hyundai deed een strategische investering in WayRay om ’s werelds eerste holografische AR-navigatiesysteem te ontwikkelen, een Genesis G80 die op de CES 2019 in Las Vegas werd gepresenteerd.
- NUMA: Data City – Een innovatiepionier in Frankrijk. Hyundai werkt met NUMA aan het DataCity-programma: een uniek multipartnerprogramma dat de stad Parijs, zakelijke partners en een selectie van startups samenbrengt om innovatieve, praktische oplossingen te ontwikkelen voor stedelijke uitdagingen met behulp van gegevens. Samen met Total als corporate partner en de AI-startup Greentropism, gespecialiseerd in spectroscopie, speelt Hyundai een leidende rol in de ontwikkeling van een oplossing om toekomstige carpoolervaringen aanzienlijk te verbeteren.
- The Intelligent Mobility Accelerator – Hyundai werkt samen met Transport System Catapult, het Britse elite technologie- en innovatiecentrum, en Wayra UK, de toonaangevende startup accelerator die deel uitmaakt van Telefónica Open Future, om te werken met innovatieve startups met een hoog groeipotentieel in de Britse transportsector. Het doel: uitgroeien tot toonaangevende bedrijven.
- Startup Autobahn – Een van de grootste en meest succesvolle innovatieplatforms in Europa. Startup Autobahn richt zich op hardware- en software-ideeën die de toekomst van mobiliteit zullen verbeteren. Hyundai CRADLE Berlin maakt deel uit van het gespecialiseerde mobiliteitsprogramma en wil technische pilots uitvoeren met als doel nieuwe technologieën over te dragen aan Hyundai Motor Group.
Facebook reacties