Onder de autofabrikanten op ’s werelds belangrijkste graadmeter voor merkwaarden is Hyundai een van de snelste stijgers. In de categorie Automotive bezet Hyundai achter onder meer Mercedes-Benz en BMW de zesde plaats. Achter Hyundai volgen onder meer Audi, VW en Nissan.
Ranking | Autofabrikant | Merkwaarde (in miljarden dollars) |
1 | Toyota | 53.6 |
2 | Mercedes-Benz | 43.5 |
3 | BMW | 41.5 |
4 | Honda | 22.1 |
5 | Ford | 12.9 |
6 | Hyundai | 12.5 |
7 | Audi | 11.8 |
8 | VW | 11.4 |
9 | Nissan | 11.0 |
10 | Porsche | 9.5 |
Waarde Hyundai 12,5 miljard dollar
De waarde van Hyundai wordt geschat op 12,5 miljard dollar, een stijging met 11% ten opzichte van de vorig jaar geschatte waarde. Het afgelopen decennium groeide de waarde van Hyundai met meer dan 8 miljard dollar, goed voor een stijging van 40 plaatsen op de Best Global Brands ranglijst.
Jaar | Ranglijst | Merkwaarde (in miljarden dollars) |
2016 | 35 | 12.5 |
2015 | 39 | 11.3 |
2014 | 40 | 10.4 |
2013 | 43 | 9.0 |
2012 | 53 | 7.5 |
2011 | 61 | 6.0 |
2010 | 65 | 5.0 |
2009 | 69 | 4.6 |
2008 | 72 | 4.8 |
2007 | 72 | 4.5 |
2006 | 75 | 4.1 |
Apple voert ranglijst aan
De Best Global Brands 2016 ranglijst wordt aangevoerd door Apple. Daarachter volgen Google en Coca Cola. De top 100 van merkadviesbureau Interbrand wordt samengesteld op basis van de financiële prestaties van het merk, de kracht van het merk ten opzichte van de concurrentie en de rol van het merk in de keuze van de doelgroep.
Facebook reacties