iMOTION

Het digitale magazine van Hyundai
iMOTION
Het digitale magazine
van Hyundai

Van plaats 39 naar 35 in Best Global Brands 2016

Hyundai heeft weer een flinke sprong gemaakt op Interbrand’s Best Global Brands ranglijst. In deze Top 100 van meest waardevolle merken ter wereld bezet Hyundai nu de 35ste plaats. Vorig jaar was dat plek 39. Het is het tiende achtereenvolgende jaar dat Hyundai stijgt in dit klassement. In 2006 stond Hyundai nog 75ste.

Onder de autofabrikanten op ’s werelds belangrijkste graadmeter voor merkwaarden is Hyundai een van de snelste stijgers. In de categorie Automotive bezet Hyundai achter onder meer Mercedes-Benz en BMW de zesde plaats. Achter Hyundai volgen onder meer Audi, VW en Nissan.
 

Ranking Autofabrikant Merkwaarde (in miljarden dollars)
1 Toyota 53.6
2 Mercedes-Benz 43.5
3 BMW 41.5
4 Honda 22.1
5 Ford 12.9
6 Hyundai 12.5
7 Audi 11.8
8 VW 11.4
9 Nissan 11.0
10 Porsche 9.5

 
Waarde Hyundai 12,5 miljard dollar
De waarde van Hyundai wordt geschat op 12,5 miljard dollar, een stijging met 11% ten opzichte van de vorig jaar geschatte waarde. Het afgelopen decennium groeide de waarde van Hyundai met meer dan 8 miljard dollar, goed voor een stijging van 40 plaatsen op de Best Global Brands ranglijst.
 

Jaar Ranglijst Merkwaarde (in miljarden dollars)
2016 35 12.5
2015 39 11.3
2014 40 10.4
2013 43 9.0
2012 53 7.5
2011 61 6.0
2010 65 5.0
2009 69 4.6
2008 72 4.8
2007 72 4.5
2006 75 4.1

 
Apple voert ranglijst aan
De Best Global Brands 2016 ranglijst wordt aangevoerd door Apple. Daarachter volgen Google en Coca Cola. De top 100 van merkadviesbureau Interbrand wordt samengesteld op basis van de financiële prestaties van het merk, de kracht van het merk ten opzichte van de concurrentie en de rol van het merk in de keuze van de doelgroep. 



Alles over Hyundai
Benieuwd wat Hyundai nog meer te bieden heeft? Op onze officiële website www.hyundai.nl vindt u alles over het merk Hyundai.

Alles over Hyundai

Lees ook

Meer berichten

Hyundai verhalen

Uitgelichte berichten

Meer verhalen