Hyundai en Team InMotion slaan handen ineen

Hyundai gaat samenwerken met Team InMotion van de Technische Universiteit Eindhoven. Dit studententeam doet onderzoek naar een nieuwe snellaadtechnologie, genaamd Electric Refueling, en test dat in de praktijk met haar zelfgebouwde elektrische LMP3 racewagen. Hyundai ondersteunt Team InMotion met een exemplaar van de volledig elektrische Hyundai KONA Electric.

Hyundai en Team InMotion delen de passie voor elektrisch rijden. Hyundai loopt wereldwijd voorop met de ontwikkeling van geëlektrificeerde aandrijflijnen en is marktleider op het gebied van brandstofceltechnologie. Team InMotion heeft als doel het opladen van een elektrische auto net zo snel te laten verlopen als het voltanken van een conventionele benzineauto. Daarvoor is Team InMotion bezig met de ontwikkeling van een nieuwe technologie genaamd Electric Refueling.

InMotion wil de mogelijkheden van Electric Refueling in de praktijk testen door met een volledig elektrisch endurance race auto te gaan rijden en racen. De droom van het team is om deel te nemen aan de 24 uur van Le Mans om de zelf ontwikkelde technologie te tonen aan het publiek. Daarvoor bouwde het studententeam de Revolution, de allereerste raceauto met de snellaadtechnologie. Nu al neemt het opladen van het batterijpakket van de Revolution slechts 12 minuten in beslag. De ontwikkeling van een volgende generatie batterijpakket moet het mogelijk maken nog sneller te laden; de laadtijd wordt teruggebracht naar enkele minuten.

Nieuwste autotechnologie

InMotion is gevestigd op de Automotive Campus in Helmond in de Brainport Regio, de nationale en internationale hotspot, ontmoetingsplek en een potentiële businesslocatie voor automotive bedrijven. Hier wordt de nieuwste autotechnologie ontwikkeld. Het studententeam van de Technische Universiteit Eindhoven bestaat uit meer dan 50 ambitieuze studenten die zich bezighouden met de ontwikkeling van Electric Refueling-technologie.

Net als InMotion zet Hyundai zich in voor een duurzame toekomst. Geheel in lijn met zijn toekomstvisie Progress for Humanity maakt Hyundai zich op alle mogelijke manieren sterk voor de samenleving en het milieu. Zo wil Hyundai in 2040 zijn wereldwijde auto-line-up volledig geëlektrificeerd hebben. Uiterlijk in 2045 wil Hyundai zelfs volledig CO2-neutraal zijn. Daarom stopt Hyundai vanaf 2035 in Europa met de verkoop van auto’s met verbrandingsmotoren.

Vanaf dat moment is er alleen nog maar keuze uit modellen met een batterij-elektrische of waterstof-elektrische aandrijflijn. Nu al is Hyundai hard op weg om wereldwijd een top 3-fabrikant van emissievrije voertuigen te worden. Daarbij richt het merk zich met name op 100% elektrische auto’s zoals de IONIQ 5, het eerste model van Hyundai’s nieuwe line-up-merk IONIQ dat zich volledig toelegt op de ontwikkeling en bouw van volledig elektrische auto’s.

De KONA Electric die Hyundai beschikbaar stelt aan InMotion maakt eveneens deel uit van de line-up geëlektrificeerde modellen van Hyundai. De batterij-elektrische SUV is een begrip in de wereld van elektrische auto’s. Hij was een van de allereerste betaalbare elektrische SUV’s van Nederland en groeide uit tot een absolute verkooptopper. Onlangs kreeg de KONA Electric een stevige update waardoor hij weer helemaal bij de tijd is. Zijn actieradius bedraagt tot wel 484 kilometer (volgens WLTP) op een volle batterij.

Lees ook

LAATSTE BERICHTEN

Meer berichten

Facebook reacties