Stijging met 4,6 procent
De merkwaarde van 14,1 miljard dollar betekent een stijging met 4,6 procent ten opzichte van 2018. Ten opzichte van het jaar 2005, het jaar waarop Hyundai de top 100 binnenkwam, is de waarde van het merk Hyundai zelfs verviervoudigd.
Bovendien is dit het vijfde achtereenvolgende jaar waarin Hyundai in de top 40 van waardevolste merken staat. Op de lijst van waardevolste automerken ter wereld bezet Hyundai de zesde plaats in de Best Global Brands top 100:
Ranglijst |
Autofabrikant |
Merkwaarde (in miljarden dollars) |
1 |
Toyota |
56,2 |
2 |
Mercedes-Benz |
50,8 |
3 |
BMW |
41,4 |
4 |
Honda |
24,4 |
5 |
Ford |
14,3 |
6 |
Hyundai |
14,1 |
7 |
Volkswagen |
12,9 |
8 |
Audi |
12,6 |
9 |
Porsche |
11,6 |
10 |
Nissan |
11,5 |
Facebook reacties