Hyundai N onthult merkfilosofie en visie.

Thomas Schemera en Albert Biermann van Hyundai Motor Company hebben de merkfilosofie en visie van ‘N’ onthuld op de Nürburgring in Duitsland. De focus ligt op het creëren van high-performance modellen die voldoen aan hoge eisen, terwijl bestuurders kunnen rekenen op evenveel rijplezier als praktische bruikbaarheid.

‘De Hyundai i30 N, Veloster N en i30 Fastback N hebben dezelfde performancegenen en delen een sterk karakter’, zegt Schemera, Executive Vice President en Head of High Performance Vehicle & Motorsport Division. ‘Ze zijn voorzien van vooruitstrevende technologie en designelementen. Bij Hyundai gaan we graag nieuwe uitdagingen aan en verleggen we de grenzen om klanten een buitengewone ervaring te bieden. We zijn hier niet om alleen auto’s te ontwerpen, maar om emoties, gevoelens en verlangens te creëren.’

Hyundai N heeft zijn sporen reeds verdiend in de autosport. Sinds 2015 is N actief op het hoogste niveau van de internationale autosport, met successen in het FIA World Rally Championship, de VLN-series op de Nürburgring, de TCR International Series, de Pirelli World Challenge en de loodzware 24-uursrace van de Nürburgring. De visie van Hyundai N komt tot uiting in een systematisch en gestructureerd productaanbod van topklasse productie- en wedstrijdauto’s, inclusief een vlaggenschip, voorzien van een high-performance aandrijflijn en chassis voor uitstekende rijdynamiek.

N-modellen zoals de Hyundai i30 N en Veloster N bieden exclusieve technologie voor motorprestaties en de dynamiek om te voldoen aan de verwachtingen van liefhebbers. Met de introductie van de Hyundai i30 Fastback N is de eerste fase van de uitrol van het N-performancelabel voltooid.

Met de nieuwe N Line-modellen, waarbij de voertuigen gekenmerkt worden door specifieke N-designelementen en prestatieverhogende aanpassingen, wordt het aanbod verder uitgebreid. Tot slot worden onder de noemer N Options specifieke N-onderdelen aangeboden voor bestuurders die op zoek zijn naar maximale performance en een unieke uitstraling.

In plaats van puur te focussen op de prestatiecijfers, wil N vooral het hart van de bestuurder sneller laten kloppen. ‘Beats per minute’ (bpm) krijgen voorrang boven ‘toeren per minuut’ (rpm). Dankzij deze gedachtegang bieden de N-modellen het rijgedrag dat van een sportauto verwacht wordt, gecombineerd met dagelijkse bruikbaarheid en circuitwaardige prestaties.

‘We zijn niet bang om het anders te doen’, benadrukt Albert Biermann, President en Head of Vehicle Performance Division. ‘Onze modellen brengen prestaties en functionaliteit in evenwicht, waardoor ze elke dag leuk zijn om mee te rijden. Elk N-model houdt van bochten, vandaar de bijnaam die we hebben gegeven aan hun personage: “Corner Rascal”. Of je nu door de stad pendelt of je op het circuit bevindt, de Hyundai N presteert voorbeeldig.’

Biermann gebruikte zijn uitgebreide kennis en ervaring bij de ontwikkeling van de high-performance productiemodellen als hoofdthema van het submerk Hyundai. De letter ‘N’ verwijst naar twee belangrijke namen: op de eerste plaats Namyang, de regio in Zuid-Korea waar het wereldwijde R&D-centrum van Hyundai Motor Group is gevestigd en waar Hyundai N werd opgericht. Op de tweede plaats de Nürburgring in Duitsland, waar het Hyundai Technical Centre gevestigd is en de N-modellen getest worden. Tevens symboliseert de letter N een chicane van een racecircuit.

Hyundai i30 Fastback N

De Hyundai i30 N en i30 Fastback N delen dezelfde visie: een spannende rijervaring met de nadruk op ‘bpm’. De nieuwe i30 Fastback N bouwt voort op de succesvolle lancering van de i30 N en is het tweede high-performance Hyundai-model dat in Europa op de markt komt.

De i30 Fastback N is uniek in zijn segment en combineert het geavanceerde ontwerp van de i30 Fastback met de sensatie van de vijfdeurs i30 N. De i30 Fastback is de enige vijfdeurs-coupé in het reguliere C-segment, terwijl de N-versie het ontwerp verder aanscherpt met prestatiegerichte designelementen. Meer informatie over de i30 Fastback N wordt in aanloop naar de onthulling bekendgemaakt.

De verkoopresultaten van Hyundai N overtreffen alle verwachtingen. In de eerste helft van 2018 zijn al bijna 3.000 stuks van de i30 N verkocht. In Duitsland waren honderd exemplaren van de i30 N First Edition al binnen 48 uur uitverkocht, alleen online, en hij is nog steeds gewild. De Hyundai Veloster N is alleen beschikbaar in de Verenigde Staten en Azië.

LAATSTE BERICHTEN

Meer berichten

Facebook reacties

Pers Contact Hyundai Nederland