Met de onthulling van de Veloster N ETCR start Hyundai Motorsport een nieuw hoofdstuk, namelijk dat van de volledig elektrische raceauto’s. De autosportdivisie van Hyundai ziet racen met elektrische auto’s als een van zijn pijlers. De ervaring die Hyundai Motorsport met het ETCR-kampioenschap opdoet, gebruikt Hyundai voor het verder verfijnen van zijn geëlektrificeerde modellengamma. Dat bestaat in Nederland momenteel uit de KONA Electric, de IONIQ Electric, de IONIQ Hybrid, de IONIQ Plug-in Hybrid, een 48-volt Mild Hybrid-versie van de Tucson en de waterstofauto NEXO. Met dit modellengamma is Hyundai marktleider op het gebied van elektrisch rijden; geen enkel ander volumemerk biedt een dergelijke diversiteit aan geëlektrificeerde modellen aan.
Hyundai Motorsport heeft vandaag op de Frankfurt Motor Show (IAA) de Veloster N ETCR onthuld; de eerste volledig elektrische raceauto van Hyundai. De raceauto is speciaal ontwikkeld voor het nieuwe ETCR-toerwagenkampioenschap dat volgend jaar voor het eerst gehouden wordt. In dit wereldkampioenschap strijden elektrische raceauto’s van verschillende merken om de titel.
De ontwikkeling van de Hyundai Veloster N ETCR maakt deel uit van de omvangrijke ontwikkelingsstrategie die Hyundai op het gebied van elektrisch rijden nastreeft. Verder benadrukt de emissieloze raceauto de potentie die Hyundai Motorsport nog in huis heeft.
Hyundai Motorsport bouwt de Veloster N ETCR op zijn hoofdkwartier in het Duitse Alzenau, nabij Frankfurt. De Veloster N ETCR is een volledig elektrische raceauto met achterwielaandrijving en een middenmotor die voldoet aan alle ETCR-reglementen. Voor het eerste raceseizoen bouwt Hyundai Motorsport twee exemplaren. Later deze maand begint Hyundai Motorsport met de eerste tests.
Facebook reacties