Het nieuwe model combineert het dynamische design, de uitgebreide connectiviteit en de geavanceerde veiligheid van de geheel nieuwe i10 met de sportiviteit en de uitstraling van de N Line. De geheel nieuwe i10 N Line is het vierde Hyundai-model dat met dit dynamische uitrustingsniveau wordt uitgerust. Hij volgt op de succesvolle lancering van de Hyundai i30 5-deurs N Line in 2018, gevolgd door de i30 Fastback N Line en, eerder dit jaar, de Tucson N Line. De Hyundai i10 N Line wordt leverbaar met een exclusieve, 100 pk sterke 1.0 T-GDi-motor voor nog betere rijprestaties.
Na de recente onthulling van de geheel nieuwe i10 heeft Hyundai aangekondigd zijn N Line-portfolio verder uit te breiden met de geheel nieuwe i10 N Line. De compacte stadsauto in sportieve N Line-uitvoering maakt zijn debuut op de IAA Frankfurt 2019. De volledig nieuwe i10 N in Line-uitvoering is vanaf de zomer van 2020 in Europa verkrijgbaar.
‘De Hyundai i10 N Line is geïnspireerd op het N-label van Hyundai’s krachtige sportdivisie en heeft een nog dynamischer uiterlijk’, zegt Andreas-Christoph Hofmann, Vice President Marketing en Product bij Hyundai Motor Europe. ‘In het afgelopen jaar is de N Line een belangrijk onderdeel van onze modelstrategie geworden. We zijn verheugd om het karakter van de N Line aan onze i10-klanten beschikbaar te kunnen stellen.’
Net als de geheel nieuwe Hyundai i10 biedt ook het dynamische en strakke design van de geheel nieuwe i10 N Line-uitrusting een contrast tussen zachte oppervlakken en scherpe lijnen. Het exterieur van de i10 N Line is verfraaid door een vernieuwd ontwerp van bumpers en grille, waardoor de auto een dynamischer uitstraling krijgt die doet denken aan die van de originele Hyundai i30 N. De exclusieve 16-inch lichtmetalen velgen en de LED-dagrijverlichting illustreren het kenmerkende design van de geheel nieuwe i10 N Line en benadrukken de sportieve uitstraling van het model.
Andere exclusieve designeigenschappen van de geheel nieuwe Hyundai i10 N Line zijn onder meer het N Line-logo, het i10-logo in een rood lettertype alsmede een skidplate en diffuser. Klanten kunnen kiezen uit in totaal zes carrosseriekleuren, in combinatie met een dak in een andere kleur.
Het interieur van de auto heeft veel verwijzingen naar het interieur van een raceauto, met een stuurwiel en versnellingspook met N-logo, rode ringen rond de ventilatieroosters en aluminium-look pedalen. De sportieve stoelen bieden meer ondersteuning bij een sportieve rijstijl. Net als de standaard Hyundai i10 biedt ook de i10 N Line een aansprekende, moderne stijl en praktische oplossingen zonder in te boeten op comfort.
De geheel nieuwe Hyundai i10 N Line wordt aangedreven door de exclusieve 1,0-liter T-GDi driecilinder met 100 pk en 172 Nm koppel. Dit is een aanvulling op de 1,2-liter MPi viercilinder met 84 pk en 118 Nm koppel. Beide motoren zijn leverbaar met een handgeschakelde vijfversnellingsbak.
Technische gegevens Hyundai i10 in N Line*
1.0 T-GDi-motor (i10 N Line) | |
Type | driecilinder T-GDi |
Max. vermogen | 73,5 kW (100 pk) |
Max. koppel | 172 Nm |
Transmissie | 5 MT |
CO2-doel NEDC 2.0 (g/km) | wordt later bekendgemaakt |
CO2-doel WLTP (g/km) | wordt later bekendgemaakt |
1.2 MPi-motor | |
Type | viercilinder MPi |
Max. vermogen | 61,7 kW (84 pk) |
Max. koppel | 118 Nm |
Transmissie | 5 MT / 5 AMT |
Topsnelheid (km/u) | 171 / 171 |
Acceleratie 0-100 km/u (sec.) | 12,6 / 15,8 |
Gem. brandstofverbruik NEDC 2.0 (l/100 km) | 4,7 / 4,7 |
Gem. brandstofverbruik WLTP (l/100 km) | 5,3 / 5,5 |
CO2-doel NEDC 2.0 (g/km) | 107 / 107 |
CO2-doel WLTP (g/km) | 121 / 126 |
Overbrengingsverhoudingen | ||||
1.2 MPi | 1.0 T-GDi | |||
4-zitter | 5-zitter | 4-/5-zitter | ||
5 MT | 5 MT | 5 AMT | 5 MT | |
1e | 3,545 | 3,545 | 3,545 | 3,615 |
2e | 1,895 | 1,895 | 1,895 | 1,955 |
3e | 1,241 | 1,192 | 1,192 | 1,207 |
4e | 0,906 | 0,853 | 0,853 | 0,893 |
5e | 0,744 | 0,697 | 0,697 | 0,688 |
Achteruit | 3,636 | 3,636 | 3,636 | 3,545 |
Eindoverbrenging | 4,235 | 4,438 | 4,438 | 3,647 |
Wielophanging | Schokdempers | |
Voor | McPherson-veerpoot | Gas- en schroefveer |
Achter | Gekoppelde torsiestang | Gas- en schroefveer |
Stuurinrichting | |
Type | MDPS |
Stuuromwentelingen (uiterst links-uiterst rechts) | 2,64 |
Draaicirkel | Min. 10,0 m |
Overbrenging | 14 |
Remmen (mm) | |
Voor (diameter) | 252 |
Achter (diameter) | 234 |
Wielen | Banden |
16-inch, lichtmetaal | 195/45 R16 |
Afmetingen exterieur (mm) | |
Totale lengte | 3.675 |
Totale breedte | 1.680 |
Totale hoogte | 1.483 |
Wielbasis | 2.425 |
Bodemspeling | 152 |
Overhang voor | 710 |
Overhang achter | 540 |
Loopvlak (voor) | 1.467 |
Loopvlak (achter) | 1.478 |
Afmetingen interieur (mm) | Voorin | Achterin |
Hoofdruimte | 996 | 956 |
Beenruimte | 1.070 | 865 |
Schouderruimte | 1.326 | 1.328 |
Heupruimte | 1.260 | 1.230 |
Inhouden (l) | |
Brandstoftank | 36 |
Bagageruimte | 252 |
* Het betreft hier voorlopige cijfers die nog niet zijn gehomologeerd en nog kunnen veranderen. Specificaties kunnen verschillen per markt/regio.
Facebook reacties