Op het vorige WK, in 2015, sneuvelde het Nederlands vrouwenelftal in de achtste finales. Japan was destijds met 2-1 te sterk voor de Oranje Leeuwinnen. In vergelijking met vier jaar geleden is het elftal aanzienlijk gegroeid. Twee jaar geleden werd Nederland in eigen land zelfs Europees kampioen. De indrukwekkende 3-0 overwinning in de ‘uitzwaaiwedstrijd’ tegen Australië afgelopen zaterdag bewijst dat de Oranje Leeuwinnen op tijd in vorm zijn voor het WK.
Het Nederlands vrouwenelftal geldt als een van de grote favorieten op de FIFA Women’s World Cup France 2019. Hyundai is Official Automotive Partner van dit wereldkampioenschap, dat op 7 juni van start gaat met de wedstrijd Frankrijk-Zuid-Korea. De finale is op 7 juli 2019 in Stade de Lyon.
Aan het FIFA WK 2019 in Frankrijk doen 24 landen mee. In de groepsfase spelen die – verdeeld over zes groepen van vier – voor een plaats in de achtste finales. De Oranje Leeuwinnen treffen in Groep E achtereenvolgens Nieuw-Zeeland (11 juni), Kameroen (15 juni) en Canada (20 juni).
Een overzicht van de speelsteden van de Oranje Leeuwinnen:
Le Havre (Stade Océane)
Nieuw-Zeeland-NEDERLAND
Dinsdag 11 juni, 15.00 uur
Capaciteit stadion: 25.178
Valenciennes (Stade du Hainaut)
NEDERLAND-Kameroen
Zaterdag 15 juni, 15.00 uur
Capaciteit stadion: 25.172
Reims (Stade Auguste-Delaune)
NEDERLAND-Canada
Donderdag 20 juni, 18.00 uur
Capaciteit stadion: 21.628
Mobiliteitspartner van de KNVB
Hyundai is voetbalfan in hart en nieren. Sinds 1999 is Hyundai als Official Automotive Partner verbonden aan de Wereldvoetbalbond FIFA. Bovendien sponsort Hyundai de Europese topclubs Chelsea, Atlético Madrid, AS Roma, Hertha BSC en Olympique Lyon. In Nederland is Hyundai mobiliteitspartner van de KNVB. Via het slimme mobiliteitsprogramma GO gaan Hyundai en de voetbalbond elkaar helpen de uitstoot van schadelijke stoffen terug te dringen.
Het mobiliteitsprogramma GO omvat allerlei ideeën en oplossingen om mensen bewuster om te laten gaan met energie en om de uitstoot van schadelijke stoffen terug te dringen. Zo voorziet Hyundai de KNVB onder meer van (elektrisch aangedreven) Hyundai’s voor het vervoer van personeel en wordt samen met de KNVB en de overige GO-partners ENGIE en Athlon gewerkt aan initiatieven om de CO2-uitstoot tijdens de wedstrijdweekenden terug te brengen.
Als Official Automotive Partner van het WK vrouwenvoetbal levert Hyundai alle auto’s en bussen die nodig zijn voor de FIFA Women’s World Cup France 2019. Het gaat om in totaal 96 voertuigen, waaronder de Hyundai Santa Fe, Tucson en KONA. Deze SUV’s worden voor uiteenlopende doeleinden ingezet, onder meer voor het vervoer van de scheidsrechters, vertegenwoordigers van de media, vips, bestuurders, voetbalvedetten, artiesten en andere prominenten uit de gehele wereld.
Passie voor het voetbal
De betrokkenheid van Hyundai bij het WK vrouwenvoetbal gaat verder dan alleen een optreden als mobiliteitspartner. Hyundai wil zijn passie voor het voetbal graag delen en streeft er met talloze publieksacties in binnen- en buitenland naar zoveel mogelijk mensen in de aanloop naar grote toernooien warm te krijgen voor de wedstrijden.
Het partnerschap met de FIFA is het belangrijkste element van het sportmarketingprogramma van Hyundai en geeft het merkimago van Hyundai extra dynamiek. Sinds Hyundai in 1999 de verbintenis met de FIFA is aangegaan, is sprake van een enorme groei en is de naamsbekendheid fors toegenomen.
Facebook reacties