Hanna Verboom is het ideale gezicht voor de Hyundai IONIQ. De in België geboren Hanna is sociaal zeer betrokken. Ze groeit op in Kenia, Oeganda en Soedan, waar haar ouders werken als ontwikkelingswerkers. Op haar twaalfde vestigt Hanna Verboom zich in Nederland. Ze studeert vervolgens filosofie en economie, maar kiest uiteindelijk voor het toneel. Naast haar werk als gevierd actrice is Hanna Verboom nu ook betrokken bij diverse sociale projecten. Ze is oprichter van ‘Get it Done’, een stichting die geld inzamelt om kleinschalige ontwikkelingsprojecten over de hele wereld te financieren. Ook maakt ze zich sterk voor het World Food Programme van de Verenigde Naties.
Het milieu, schone mobiliteit en het terugdringen van de CO2-emissie heeft ook grote aandacht van Verboom. ‘Ik heb ja gezegd tegen de campagne met de Hyundai IONIQ omdat ik me er zeer bewust van ben dat er maat moet worden gehouden bij de uitstoot van CO2-gas. We moeten anders gaan kiezen, beter gaan kiezen en de uitstoot van CO2 minimaliseren. Die impact ontstaat pas wanneer grote autofabrikanten zich hiervoor inzetten en daarmee duurzame keuzes toegankelijk maken. Hyundai is hierin echt vooruitstrevend, zoals nu met de Hyundai IONIQ en met de Hyundai ix35 Fuel Cell, een waterstofauto die helemaal geen uitstoot heeft. Ze tonen lef door de nek uit te steken. Hyundai wil tot de groenste autofabrikanten ter wereld gaan behoren. Aan zo’n fabrikant verbind ik me graag.’
Over de video’s vertelt ze: ‘We hebben de afgelopen weken gedurende vele honderden kilometers bekende en minder bekende mensen aan de tand gevoeld. Ik ben in gesprek gegaan met DJ Isis (Isis van der Wel), met 538-radiomaker Coen Swijnenberg, maar ook met Bright-journalist Rutger Middendorp. Met Bart van Olphen, medeoprichter van www.fish-tales.com(duurzame vis), had ik een waanzinnig interessant gesprek en Annemarie van der Ven – van fashion-vrouwenblog www.enfait.nl– gaf mij een inkijk in duurzaamheid in de modewereld. Het waren stuk voor stuk bijzondere ontmoetingen met een aantal uitdagende thema’s. Welke dat zijn? Daarvoor moet je de video’s natuurlijk bekijken.’
Marketing-directeur Erik Hardick van Hyundai Motor Netherlands over de keuze om de actrice te betrekken in campagne voor de Hyundai IONIQ: ‘Hanna Verboom is maatschappelijk betrokken en wil de wereld op haar eigen manier telkens een stukje verbeteren. Of dat nu is door aandacht te vragen voor het klimaat of met acties om de leefomstandigheden in Afrika te verbeteren. Wij willen ook met de Hyundai IONIQ ons steentje bijdragen aan een betere toekomst. Dus daar hadden we meteen aanknopingspunten.’
Volgens Erik Hardick is Hanna Verboom bovendien goed in staat om een inhoudelijk gesprek te voeren op hoog niveau. ‘Wij hebben dit nodig om ons verhaal over de Hyundai IONIQ op een heldere manier duidelijk te maken aan ons publiek. Daarnaast heeft Hanna een betrouwbaar imago dat door ouderen als “the girl next door” (dat leuke slimme buurmeisje) wordt ervaren en door jongeren als cool en hip met een zekere autoriteit op wereldverbetering wordt gezien. Wij willen Hanna vooral laten vertellen dat zuinig rijden kan zonder compromis. Je kunt alles met de Hyundai IONIQ, zonder dat dit ten koste gaat van je portemonnee of het milieu of de rijeigenschappen. Ten slotte hopen we aandacht te creëren voor de Hyundai IONIQ en wensen we dat de video’s veelvuldig online worden bekeken.’
De eerste video met Hanna Verboom en de Hyundai IONIQ is op 15 september live gegaan. Haar eerste ontmoeting is met Bright’s Rutger Middendorp.
Hanna Verboom heeft duidelijk een goede band met de Hyundai IONIQ.
16 september 2016 – Hanna Verboom geeft de introductie van de Hyundai IONIQ een bekend gezicht in Nederland. De actrice heeft de afgelopen weken vele honderden kilometers gemaakt met de Hyundai IONIQ om bekende en minder bekende Nederlanders aan de tand te voelen over hun ecologische voetafdruk, ofwel hoe zeer zij maat houden om de uitstoot van CO2 die vrijkomt door het gebruik van fossiele brandstoffen binnen de perken te houden. Hanna Verboom legt in de video’s haar gesprekpartners verrassende dilemma’s voor. Daarmee beweegt ze hen ertoe gedegen na te denken over schone mobiliteit. De Hyundai IONIQ is de eerste auto ter wereld die beschikbaar is met drie verschillende aandrijfsystemen: hybride, plug-in hybride en volledig elektrisch. ‘Ofwel, de Hyundai is schoon, schoner, schoonst’, aldus Verboom.
Confronterende keuzes door prikkelende dilemma’s
Persoonlijke gesprekken met bekende en minder bekende Nederlanders in Hyundai IONIQ over ecologische voetafdruk
Hyundai IONIQ eerste auto ter wereld met keuze uit drie aandrijfsystemen: hybride, plug-in hybride en volledig elektrisch
‘Hyundai: schoon, schoner, schoonst’
Facebook reacties